Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye hodetelfoner


Anbefalte innlegg

Kossen holder ikke mål lengre. Er det noen som har noen å anbefale

Tenker mest på rundt 1000kr, men vis du synes er veldig bra kan du godt komme med dem og, så får vi se hva jeg har råd til B)

Edit: Oisann, der var det en liten skrivefeil, går det an å endre trådtittelen?

Endret av Jens Erlend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossen holder ikke mål lengre. Er det noen som har noen å anbefale

Tenker mest på rundt 1000kr, men vis du synes er veldig bra kan du godt komme med dem og, så får vi se hva jeg har råd til B)

Edit: Oisann, der var det en liten skrivefeil, går det an å endre trådtittelen?

Koss har da aldri holdt mål :)

Finnes noen kurante AKG og Sennheiser sett til rundt 1000-lappen. Selv bruker jeg et Bose On-Ear sett som kosta rundt 1500-1600 eller noe, vel verdt prisen spør du meg. Bose har også et som heter Around-Ear (litt større klokker) som også låter utrolig godt, og er litt billigere enn On-Ear modellen (typisk 3-400 kr billigere tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par Sennheiser HD555 som vant testen i LYD & Bilde's årskavalkade 2009, og du finner fan ikke mye bedre headsett til 1000kr altså! Fattern min har ett par hodetelefoner han betalte 3000kr for på hifiklubben, men han bytta de ut til fordel for ett HD555.... å han er meget kresen! (Her snakker vi om en kar som har Macintosh rørforsterker til 50k, og B&W Høyttalere til nesten 50k...)

SINNSYK bassrespons, og headsettet funker like bra både til heavy metal, som pop og klassisk.

Headsettet er veldig nøytralt, og det er første gangen jeg har har syntes 192kbps mp3 hørtes shitty ut... måtte bytte ut store deler av musikken min med lossless musikk etter jeg skaffa meg headsettet, siden jeg faktisk hørte at MP3 var dårlig!

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=36492

Digitalimpuls er billigst.

Her er LYD&Bildes test :

http://www.lydogbilde.no/bruk-hodet.4583328-117331.html#artid4583333

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du, men du gav meg lit for nange valg :P

Er litt vinglepetter skjønner du

OK; Jeg bruker to headset, begge koster 1600 +/-. Det ene er Bose On-Ear, som jeg bruker på bussen og når jeg vandrer rundt ute. Åpent sett som ikke er altfor stort og låter knallbra. Det andre settet er et AKG K271 MKII. Lukket, store klokker, dødsbehagelig på, bruker det til _absolutt alt_ innendørs. Syns klokkene er litt for store til utendørsbruk, pluss at så sinnsykt lite oppmerksom jeg er når jeg går ute, er det greit å ikke ha et sett som stenger for mye lyd ut :P

Så nå kan du velge enten store eller små klokker, og gå for ett av de, så slipper du å tenke så mye på de andre jeg nevnte i stad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av bruksområde skal man ikke kimse av lyden fra øregangspropper i denne prisklassen.

Tar litt tid å bli vant med. Men når man kan skru ned lyden fra 5 til under 1 på mp3 spilleren og fremdeles oppleve lyden som høy nok skjønner man at man er snill med ørene sine. Øver man med modelleringseffekter og ørepropp som er tett holdes strengelyden ute og man kan igjen skru lyden lavt og øve lenger uten at hue blir slitent.

Samt det er gull å allerede være vant til tette propper nå bandet bytter ut monitoranlegget til fordel for trådløst monitorsystem med propper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par Sennheiser HD555 som vant testen i LYD & Bilde's årskavalkade 2009, og du finner fan ikke mye bedre headsett til 1000kr altså! Fattern min har ett par hodetelefoner han betalte 3000kr for på hifiklubben, men han bytta de ut til fordel for ett HD555.... å han er meget kresen! (Her snakker vi om en kar som har Macintosh rørforsterker til 50k, og B&W Høyttalere til nesten 50k...)

SINNSYK bassrespons, og headsettet funker like bra både til heavy metal, som pop og klassisk.

Headsettet er veldig nøytralt, og det er første gangen jeg har har syntes 192kbps mp3 hørtes shitty ut... måtte bytte ut store deler av musikken min med lossless musikk etter jeg skaffa meg headsettet, siden jeg faktisk hørte at MP3 var dårlig!

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=36492

Digitalimpuls er billigst.

Her er LYD&Bildes test :

http://www.lydogbilde.no/bruk-hodet.4583328-117331.html#artid4583333

Sennheiser HD555 låter bra ja, men dem er helt åpen så man må skru opp for å overdøve lyder i rommet. Jeg opplever dem også rent mekanisk som litt plastikk fantastik, men Sennheiser var rent historisk sett veldig tidlig ute med å putte godlyd i simpel plastikk for å holde vekten lav.

Testen fra Lyd og Bilde er dessverre fullstendig verdiløs da dem bruker iPod som referansespiller. Apple er verdenskjent for ikke utstyre iPod med gode audiokretser til å drive hodetelefoner. Selvsagt, om man kun skal bruke hodetelefonen med en iPod har det relevans. Men en slik artikkel burde vært gjennomført med hode som dem åpner med å si.

Om man leser kommentarer er det en som kommenterer at han er drittlei uttrykk som "korrekt lyd" og "kritisk lytting". Jeg kan etter utallige år med hi-fi-syken bare si meg helt enig. Jeg elsker lyden fra mine DT-770 nettopp fordi dem engasjerer meg ved å gi musikken liv og punch og lyst til å lytte til mer musikk, - og ikke bare lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.