Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gibson gitærr!


pdkorva

Anbefalte innlegg

Jeg har en sånn Goltop, bare at det er en 56, altså med P90. Både jeg og alle som har prøvd den kan skrive under på at det er en knall gitar ;) Vet ikke helt hva det er, men det er noe spesielt med den. Hvordan det lukter treverk hver gang du åpner kassa, eller hvordan det bokstavelig talt kiler i underlivet av resonansen :lol: (om du har gitaren såpass lavt da)

Det har alle rockere med respekt for seg selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter enda en runde i sjappa, samt beskrivelsen fra orsvend her, havnet jeg på ett kjøp av goldtopen!

Å for ett stykke gitar altså! Merker fort at stratten kommer til å støve ned, fordi dette er jo av en helt annen klasse må jeg si!

Takker for god hjelp folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter enda en runde i sjappa, samt beskrivelsen fra orsvend her, havnet jeg på ett kjøp av goldtopen!

Å for ett stykke gitar altså! Merker fort at stratten kommer til å støve ned, fordi dette er jo av en helt annen klasse må jeg si!

Takker for god hjelp folkens:)

Men hvorfor er det ikke noe bilde av'n a'??? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen folkens,

Jeg ser jo nå at jeg har glemt å legge ut bilde, men dette kommmer veldig veldig snart altså:)

Jeg har ett lite spørsmål nu, hvordan vedlikeholder jeg den øksa egentlig? jeg har googlet litt rundt på forumet men fant egentlig ikke noe veldig konkret, mulig jeg har vært litt dårlig på søkingen altså.

Ettersom jeg har forstått så er det en noe annen type lakk på custom gitarene, eller?

Er den en fordel å polere den?

har også lagt merke til at halsen blir litt seig når jeg har spilt en stund "smitter" fargen litt av i begynnelsen?

Mvh

Stian Olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens,

Jeg ser jo nå at jeg har glemt å legge ut bilde, men dette kommmer veldig veldig snart altså:)

Jeg har ett lite spørsmål nu, hvordan vedlikeholder jeg den øksa egentlig? jeg har googlet litt rundt på forumet men fant egentlig ikke noe veldig konkret, mulig jeg har vært litt dårlig på søkingen altså.

Ettersom jeg har forstått så er det en noe annen type lakk på custom gitarene, eller?

Er den en fordel å polere den?

har også lagt merke til at halsen blir litt seig når jeg har spilt en stund "smitter" fargen litt av i begynnelsen?

Mvh

Stian Olafsen

http://www.mylespaul.com/forums/historics-reissues/35942-best-way-get-rid-sticky-historic-neck.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i kst's link, vil "seigheta" på halsen forsvinne etter hvert av seg selv ved bruk. Ellers kan en liten runde med stålull framskynde prosessen. Ellers pleier ikke jeg gjøre annet enn å tørke av gitarene med en lett fuktig mikrofiberklut av og til. (F.eks. ved strengeskift) og oljing av gripebrett ca. en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.