Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gibson gitærr!


pdkorva

Anbefalte innlegg

Hei!

Var innom min lokale gitar butikk her forleden, for å prøve litt gibson gitarer. da spesielt den standard utgaven samt den studio saken dem har.

Men så viste han meg også en Gibson Customshop Les Paul Goldtop 1957 V.O.S. som jeg kunne få for 21 000.

Å fy F for en gitar!!

Er det noen der ute som har erfaring med denne gitaren? er den verdt pengene, eller åpner det seg andre og muligens bedre muligheter til den prisen?

Takk for alle svar

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var innom min lokale gitar butikk her forleden, for å prøve litt gibson gitarer. da spesielt den standard utgaven samt den studio saken dem har.

Men så viste han meg også en Gibson Customshop Les Paul Goldtop 1957 V.O.S. som jeg kunne få for 21 000.

Å fy F for en gitar!!

Er det noen der ute som har erfaring med denne gitaren? er den verdt pengene, eller åpner det seg andre og muligens bedre muligheter til den prisen?

Takk for alle svar

Stian

Løp og kjøp! Evt. kan du muligens også få en CS R8 til omtrent samme pris. Da er det bare et spørsmål om hva du foretrekker.

Uansett er Customshopgitarene stort sett krem.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det noe raske svaret:p

Er vel redd jeg havner på ett kjøp ja, den var utrolig å spille på.

Da er det ikke noe å lure på. Kommer man i den situasjonen at en gitar "snakker" til en, må man bare slå til!

Blir med all sansynlighet en følgesvenn for livet.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en sånn gitar. Hvis du liker solid 50-talls Gibson hals,

så er det ikke noe å lure på. Det er ca. så bra som det går å få en Les Paul.

Bytta min i en R8, men det er bare fordi jeg liker Sunburst bedre.

Hvis du tar en titt på bruktmarkedet finner du dem brukt fra ca. 15k.

Men hvis denne har snakka til deg, bør du ta den på ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:)

Jeg prøvde goldtop`n igjen idag, men ble faktiskt ganske usikker på den halsen, iogmed at den er endel tjukkere enn det jeg er vant til (fender stratte).

Men fikk også prøve en gibson traditional, hvilke hadde en mye mer behagelig hals, og jeg syntes egentlig ikke det var den helt store forskjellen på lyden på de to.

Tips noen?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:)

Jeg prøvde goldtop`n igjen idag, men ble faktiskt ganske usikker på den halsen, iogmed at den er endel tjukkere enn det jeg er vant til (fender stratte).

Men fikk også prøve en gibson traditional, hvilke hadde en mye mer behagelig hals, og jeg syntes egentlig ikke det var den helt store forskjellen på lyden på de to.

Tips noen?:P

Au au. Du har med andre ord gått i "tenke-fella". Det er i hvert fall slik at CS-modeller med stor sannsynlighet er hakket over med hensyn til byggematerialer og specs. Halsen blir du fort vant til. Men så kommer jo dette med personlige preferanser, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, sånn er det når det går noen dager mellom prøving og handling, meget urutinert fra min side merker jeg nå.

Det er nok noe forskjell på kvaliteten som du sier men det bør det jo være, når det skiller såpasse mye penger mellom de to modellene.

Vet du spesifikk hva som er forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CustomShop plukker jo ut det beste og letteste treverket til sine modeller. Disse er ikke vektredusert som de fleste "vanlige" modellene. Traditional er vel faktisk heller ikke det (?), men skal være merkbart tyngre. De har litt mer påkostet elektronikk (CTS pots med "Bumble Bee" kondiser) og Burstbucker pickups naturligvis. I tillegg er de bygget for å ligne den originale '57 modellen så godt som mulig, og gir jo med det litt mer mojo for hva det er verdt.

Ellers vil jeg tro at produksjonen er enda bedre "overvåket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traditional er "weight-relieved" på gamlemåten, dvs med hull i kroppen (swiss cheese).

Se der ja. Trodde jeg hadde lest at de ikke var det, men da tok jeg feil. Det har faktisk skjedd før også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er ikke alltid lett å vite hva Gibson driver med, men dette er iallfall hva de skriver på Gibson.com:

Taking design and visual cues from the Les Pauls of the ’80s and '90s, the Les Paul Traditional starts with an un-chambered mahogany body with traditional weight-relief holes for a beefy tone that maintains the resonance of modern Les Pauls.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn Goltop, bare at det er en 56, altså med P90. Både jeg og alle som har prøvd den kan skrive under på at det er en knall gitar ;) Vet ikke helt hva det er, men det er noe spesielt med den. Hvordan det lukter treverk hver gang du åpner kassa, eller hvordan det bokstavelig talt kiler i underlivet av resonansen :lol: (om du har gitaren såpass lavt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.