Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt prosjekt


Anbefalte innlegg

Byttet til meg en eldre Ibanez ST105 som jeg fikk i deler.

Denne hadde blitt påpegynt restaurering, men regner med forrige eier ble litt skremt fra å prøve å skifte bånd da gripebrettet fikk noen avflakinger av gripebrettets tre.

Jeg kommer til å sette på superjumbo rustfrie bånd, og har hørt at rustfrie bånd skal være ganske glatte og enkle å spille på.

Er det noen som har prøvd disse og har synspunkter på hvordan de er å spille på?

Og en annen ting, hvilke synspunkter har dere på å sette på 'uoriginale' bånd og evt nedpussing og lakkering av gitarer ang. verdi og vibe på disse?

Den har en del hakk og skjører men synes kanskje det heller er verdt å ha disse istedet for å restaurere gitaren. (synes det er noe med å beholde 'tidens tann ;) '

post-6011-127334401888_thumb.jpg

post-6011-127334402774_thumb.jpg

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jo allerede plukket fra hverandre, og da er det fritt fram, etter min mening. Siden det garantert er pent treverk på denne, hadde jeg pusset ned og gitt den "nylook" De merkene der er da ikke pene og noe å ta vare på, spør du meg. Original vil den da aldri bli igjen.

Superjumbo stainless er en smakssak. Noen henger seg veldig opp i slike detaljer. Jeg er mer av typen "slik er denne, da spiller vi på den likevel". Variasjon er krydder til livet som gitarist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke akkurat fint med dype hakk og skjører nei.

Men hvordan kan det gå å fylle opp hakkene med lakk tro, da jeg ikke kan/vil pusse vekk de dypere hakkene?

Det vil jo i tilfelle måtte blitt pusset et par mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har SS frets på Niteflyen min. Utrolig digg! Tonesnobber vil ha det til at det robber tona, men vinningen i følelsen av å spille på de fretsa overgår x^y ganger et eventuelt tap av tone.

Det er noen som sier det er litt kjipere med det metallet når nakken og fretsa får litt uggne kompatibilitetsproblemer, men det veit jeg ikke noe om...

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lakken er borte, vil alltid treverket "reise seg" hvis du tar på vann.

Kan være lurt å prøve, for å gjøre hakk og sår mindre.

Noen steder er det nesten så at treverket er borte :mellow: .

Men er det bare å legge i en vanndråpe i hakket???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.