Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Forsterker


Anbefalte innlegg

Ikke la deg forlede helt av "rørmafiaen" her nå da. Modelereringsforsterkere er helt greie alternativer til rør. Husk at en rørforsterker ofte er adskillig mer ensidig enn en omtrent like dyr modeleringsforsterker. I tillegg vil du fort få behov for diverse pedaler, og da går pengene. jeg har en modeleringsforsterker til rundt fire tusen, og synes ikke jeg trenger noe "bedre" enn det. De fleste rørforsterkere låter tøft når de står og vrenger på fullt volum, ellers er det ikke mye å skryte av.

sååå du mener...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

vill ha noe mer en bare Tone / Gain / Volum

hvorfor det? trenger du "scenelyd" hos morra di eller hvor du skulle ha den?

og Peavey Valveking koster 5000 ny, og Laney Cub 10 koster 1800! i tilleg så er 50 rørwatt alt for kraftig å ha hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg forlede helt av "rørmafiaen" her nå da. Modelereringsforsterkere er helt greie alternativer til rør. Husk at en rørforsterker ofte er adskillig mer ensidig enn en omtrent like dyr modeleringsforsterker. I tillegg vil du fort få behov for diverse pedaler, og da går pengene. jeg har en modeleringsforsterker til rundt fire tusen, og synes ikke jeg trenger noe "bedre" enn det. De fleste rørforsterkere låter tøft når de står og vrenger på fullt volum, ellers er det ikke mye å skryte av.

jeg har visst blitt en del av rørmafiaen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor det? trenger du "scenelyd" hos morra di eller hvor du skulle ha den?

og Peavey Valveking koster 5000 ny, og Laney Cub 10 koster 1800! i tilleg så er 50 rørwatt alt for kraftig å ha hjemme!

Nei. men jeg vil faen meg ha Treble,gain,Mid,bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet. Dette er ikke småprat. Kanskje trådstarter har fått nok råd, opptil flere ganger på samtlige forsterkere på det norske markedet? Når alt kommer til alt, må man faktisk bestemme selv. Warns utdelt.

Praksis rundt forsterkerspørsmål kommer til å bli litt innskjerpet. Det har ingen hensikt å stille hundrevis av forsterkerspørsmål i ukesvis, det bare forsøpler forumet.

Det gjelder flere brukere. Dere vet selv hvem jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha flere tips, så foreslår jeg at du bruker "EDIT" knappen istedenfor å spamme ned tråden og være litt mer hyggelig mot folk som hjelper deg.

Et tips er å tenke litt over før du sender inn innlegg, istedenfor å spamme.

Vil du absolutt ikke ha rør, så er Vox VT gode modelleringsfortserkere for penga. Men så har det seg slik at de ikke er like simple som du vil ha.

Bra lyd er det ihvertfall.

Laney er et stort og populært merke, ingenting galt med det selv om du bare har hørt om Marshall. Og rør er det ikk enoe stress med. Jeg har ikke byttet rør på min amp på to år, og den funker fortsatt fett. Rør kan vare lenge viss man ikke presser forsterkeren for fult volum hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.