Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt medlem i gitarfamilien.


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Dessuten begynner jeg å tro litt på at det kanskje stemmer, at disse relicene låter bedre enn de som ikke har vært gjennom prosessen.

Begynner faktisk å bli overbevist jeg også, men var skep i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, blir krakkeleringen laget ved ekstreme temperatursvingninger.

Bortsett fra det er det ikke brukt vinkelsliper på denne,

og det tror jeg heller ikke er noen teknikk som Vince Cunetto har brukt noe særlig.

Andre metoder blir selvfølgelig brukt på hardware og plast, men har mindre å si for lyden.

Hovedtanken bak det at det skal låte bedre, likner i grunnen på begrunnelsen for at nitrolakk låter bedre.

Tanken er vel at resonans og lyd blir bedre når treverket i gitaren "puster" bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En explorer der og smalingen hadde vært perfekt!

Digg firebird, fikk veldig lyst på en selv! :wub:

Den Les Paulen var digg, er det standard eller studio, den har jo kantlinje, men kunne vært kult å vite. Har en studio i samme farge bare at uten kantlinjen.

Og gitaren med knappene? Tror gitarlæreren min har en slik, men har aldri spurt han om den, hva slags er det?

Digge gitarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Les Paulen var digg, er det standard eller studio, den har jo kantlinje, men kunne vært kult å vite. Har en studio i samme farge bare at uten kantlinjen.

GunnarpåMo sier det en R8.... (se så høflig det kan gjøres, Audun wink.gif )

Såvidt jeg vet ble det faktisk laget noen Studio'er med kantbinding en gang i tiden.

Og gitaren med knappene? Tror gitarlæreren min har en slik, men har aldri spurt han om den, hva slags er det?

Jepp, den med knappene, eller m.a.o. den LP lignende saken helt til venstre, må vi få vite hva er....

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en slags irettesettelse? Noe jeg ikke har fått med meg her...?

Var bare det at gnr tydeligvis ikke leste tråden før han spurte... :) GunnarPåMo hadde jo allerde svart på spørsmålet.

Du kunne vært betydelig skarpere, DrJustice! :D

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.