Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra Delay pedal


Anbefalte innlegg

Hey forumfolks!

Jeg har i det siste brukt Boss DD-7'en min mer og mer, og jeg spiller da på en Marshall 1959rr. (Den lager litt støy fra før, dere vet sånn nå man får helt svart/hvitt på tv'en og det kommer sånn "fuzzete" støy ... Håper dere skjønner hva jeg mener :P )

Men den lager ikke så mye at det plager meg egentlig, fordi det er vel noe man burde regne med når man skrur høyt opp og har litt overdrive på.

Men når jeg setter inn DD-7'en i pedal-kjeden min så støyer det noe volsomt mye mer ...

Det plager meg heller ikke veldig, men det er fordi jeg bruker ørepropper når jeg spiller og hører det ikke særlig.

Vet dere hva som kan forårsake den støyen?

Når jeg skrur opp levelen på DD-7'en støyer det mer, så jeg regner med at det har ett eller annet med hvordan jeg bruker den ...

Håper dere kan hjelpe :)

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problemer med støy selv, ikke fra pedal, men fra forsterker - vet derfor litt hva det går i. Du kan dempe ulyden kraftig med en Boss Noise Supressor (Boss NS-2), den kjøpte jeg forresten selv for to dager siden :DLitt suselyd kan man alltids regne med, men når jeg bruker pedalen med min Marshall DSL 401 så kan suselyden knapt høres, selv om man skruer opp :)

Anbefaler den pedalen sterkt.

Du kan kanskje få lånt den av noen du kjenner, eller få lånt den med deg hjem av en lokal musikkmusikk, bare for å teste den? :)

Her finner du mer informasjon om pedalen + reviews av noen av dem som har kjøpt den (blant andre meg):

www.sound1.com

Dette er den eneste måten jeg vet om, håper at dette hjelper deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gir du strøm til pedalen?

Vesentlig og godt spørsmål. Strømforsyning med isolerte utganger kan i mange tilfeller være kuren mot støy i pedalbrettet.

Ellers kan du jo sjekke om rommet har noe å si - lysrør, pc-skjermer, tv'er og liknende kan slå ut på negativ måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesentlig og godt spørsmål. Strømforsyning med isolerte utganger kan i mange tilfeller være kuren mot støy i pedalbrettet.

Ellers kan du jo sjekke om rommet har noe å si - lysrør, pc-skjermer, tv'er og liknende kan slå ut på negativ måte.

Jepp siden det her er snakk om en amp uten mastervolum er den veldig sensitiv på alt som kan generere støy før ampen. Hvis du bruker power uten isolerte utganger har du jordsløyfer mellom pedalene dine uten å vite om det. Prøv gitar -> DD-7 på batteri-> ampen. Hvis det fortsatt støyer er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte først kun batteri, men så gikk den tom og nå bruker jeg en "Baby"-strømforsyning, jeg har tenkt å kjøpe Dunlop DC-Brick, hvis jeg husker rett, i løpet av uka.

Men jeg skal til musikkbutikken i løpet av uka nå, så kan jeg jo komme tilbake hit og si om det ble noe forskjell ;)

Og btw, selv når jeg brukte strømforsyning på en annen pedal kom det fra DD-7'en, fordi når jeg tok den ut av kjeden forsvant støyet ...

Rart ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.