Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

POSTROCK: Johnspeed You! Black Andreas - Vask Barten Din!


Sjurzum

Anbefalte innlegg

Har ei skisse av ei låt liggande på urørt, og det hadde vore fint å få objektiv tilbakemelding på den, då eg berre har vist den til vener.

http://nrk.no/urort/Laat/302902/default.aspx

Komponert og innspelt frå ende til annan av meg. Om de absolutt må, så kan de høyre visa "EKTE Sjømannsvise" også, men det er eigentleg ikkje så viktig.

Takkar på førehand!

-Sjur

Endret av sjur577
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er selv veldig glad i postrock og har drevet en del med sjanger selv, men dette ble litt for "låtskisse" for meg.

Du har en del fine toner og harmonier, så dette er absolutt noe å jobbe videre med.

Men jeg synes det ble litt i korteste laget. Tror også det kunne gjort seg om det ikke gikk så fort. Gjerne flere instrumenter også. Trommer, bass, tangenter?

Spillemessig så virker det litt statisk. Regner med du har spilt inn med metronom, og det er nok årsaken her.

Spiller selv veldig statisk når jeg spiller til metronom. Høres ikke så "naturlig" ut.

Håper ikke dette ble for mye kritikk, for jeg likte det jeg hørte, men det låt litt uferdig. :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg noterte tabs til dette i guitar pro for eit par år sidan, og fann dei fram igjen her i vår. Er berre ei skisse, som du seier, og den er mest spelt inn for å berre få eit bilete av korleis låta ville høyrast ut på gitar.

Er spelt inn med metronom, og eg ser heilt klart det med at det kan virke litt statisk.

Skal flytte saman med ein kompis som speler piano og banjo og det eine og det andre i sommar, og det spørs om ikkje bass er det neste intrumentet på handlelista mi, så antar vi arbeider meir med den då.

Takk for tilbakemelding! Om det så er kritikk, så er det betre enn vener som "må" seie at det låter bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på'n tidligere i dag, kult gitarspill, men trommer, bass, og eventuelt andregitar og keyboard mangla. Ganske kult alikevel. En siste ting, er navnet på låta kødd eller? Ganske artig navn alikevel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artistnamnet er i alle fall berre noko fjas eg fann på då eg skulle sende låta over til ein kompis:)

skal få ordna meir på låta, som sagt. Tenker å få gjort det eine layeret av gitar om til piano og legge på bass, skrive fleir "delar" til den, og gjere dei eksisterande delane av låta lenger. Skal nok bli bra, dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.