Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Custom Vibrolux Vs. Fender Blues Deville


kray

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny forsterker og disse er to som jeg har pekt meg ut.

men va skal jeg velge? (Fender Custom Vibrolux Vs. Fender Blues Deville)

kom me innspill, kanskje noen andre forsterkere jeg kan kjøpe?

skal kjøpe brukt, så rundt 7000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg ny forsterker og disse er to som jeg har pekt meg ut.

men va skal jeg velge? (Fender Custom Vibrolux Vs. Fender Blues Deville)

kom me innspill, kanskje noen andre forsterkere jeg kan kjøpe?

skal kjøpe brukt, så rundt 7000,- :)

hva slags musikk spiller du?

Jeg syntes du burde gå for vibroluxen! Syykt varm og fin vreng når du cranker den litt. smuudeste "club" ampen fra fender! spiller ikke så sabla høyt heller.

angående deluxe reverb. den er kansje litt midrangy i lyden i forhold til vibroluxen, så jeg hadde valgt vibro'n ;)

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags musikk spiller du?

Jeg syntes du burde gå for vibroluxen! Syykt varm og fin vreng når du cranker den litt. smuudeste "club" ampen fra fender! spiller ikke så sabla høyt heller.

angående deluxe reverb. den er kansje litt midrangy i lyden i forhold til vibroluxen, så jeg hadde valgt vibro'n ;)

Vil ikke at den skal vrenge for mye.

Vet du om den er en snill mot pedaler, skal bruke pedaler på den

Endret av kray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassisk Fender Reverb amp på 40w vil alltid produsere bra nok clean for de fleste.

Vibroluxen er dobbelt så dyr som Blues Deville, og er en RI av en klassisk amp.

Blues Deville er en modernisert utgave av Bassman, og noen syns kanskje det er en forbedring?

Av de to ampene du nevner er det egentlig ikke noen særlig konkurranse, syns jeg.

En Custom utgave av en klassisk Fender amp, opp mot en modernisert Bassman variant, som trolig er laget i Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassisk Fender Reverb amp på 40w vil alltid produsere bra nok clean for de fleste.

Vibroluxen er dobbelt så dyr som Blues Deville, og er en RI av en klassisk amp.

Blues Deville er en modernisert utgave av Bassman, og noen syns kanskje det er en forbedring?

Av de to ampene du nevner er det egentlig ikke noen særlig konkurranse, syns jeg.

En Custom utgave av en klassisk Fender amp, opp mot en modernisert Bassman variant, som trolig er laget i Mexico.

etter min mening låter ikke blues devillen i nærheten av en 59 bassman :P

Og ampen har fin cleanlyd.. den tar pedaler på fender måten - BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassisk Fender Reverb amp på 40w vil alltid produsere bra nok clean for de fleste.

Vibroluxen er dobbelt så dyr som Blues Deville, og er en RI av en klassisk amp.

Blues Deville er en modernisert utgave av Bassman, og noen syns kanskje det er en forbedring?

Av de to ampene du nevner er det egentlig ikke noen særlig konkurranse, syns jeg.

En Custom utgave av en klassisk Fender amp, opp mot en modernisert Bassman variant, som trolig er laget i Mexico.

Så det du sier er at jeg burde gå for Vibroluxen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tror jammen det der er gitaristen i Skambankt! :)

On-topic:

Kan forøvrig love deg at samtlige av de eldre Fender-forsterkerne låter bra.. dette er kneipbrødforsterkere som funker til mye, og jeg tror du kan få bra lyd ut av dem alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik Vibrolux selv og kan skrive under på at de låter kanon! Ikke noe for de som spiller highgain-metal, men låter kanon til det meste annet.

Eneste jeg ville tatt med i beregningen er et det er en ganske markant susing i ampen. Høres ikke når du spiller, så sånn sett ikke noe problem, men det er ikke en forsterker man tar med seg i studio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.