Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jimi Hendrix Cover (Ezy Rider)


Ricky

Anbefalte innlegg

Av og til har man lyst til å spille inn noe, men har ingen gode ideer å spille inn, så da kan det være morsomt å prøve seg på en cover.

Har lagd en egen versjon av låta Ezy Rider. Kanskje ikke en av de mest kjente Hendrix låtene, men en av mine favoritter. Mye er likt som originalen, men har lagt inn mine egne "twister" her og der. Bl.a så har jeg gjort den litt røffere. Største utfordringen for meg her ble vokalen. Er ikke helt fornøyd, men det beste jeg klarer å få til inntil noen finner opp en "negrolizer".

Trommene er programmert i EZdrummer standard kit, og perkusjon i EZ latin perk. Bass er kjørt i ampeg SVX, og på gitarene har jeg brukt Revalver.

http://soundclick.com/share?songid=9106065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Goatboy. Vokal er ikke min sterke side. Tenkte også da jeg gjorde låta at det ikke var nødvendig å stemme ned en halvtone som Jimi gjorde. Fant fort ut at det var dumt da jeg begynte å legge vokal. Blir litt anstrengt på noen av de høyeste tonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.