Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Valvestate 8080


Per

Anbefalte innlegg

Ja forsåvidt, det er en hybrid. Altså rør i preamp, og et solid state sluttrinn (transistor).

Sakset fra www.marshallmaps.com

8240 - 40x40 Watt, 2x12 Stereo Chorus Combo. Very similar to the 8080 except with the addition of Stereo Chorus and Reverb for a truly panoramic spread. The 8240 also features stereo Line Out jacks and a stereo, parallel Effects Loop (mono Send, left & right Returns) complete with a Loop Level switch (-20dB or 0dB).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg mener at de dyrere valvestate ampene (de som har bass, mellomtone, diskant og contour på vreng-kanalen) er det beste marshall noen gang har laget.. Jeg liker dem veldig godt.

Hater de nye advanced valvestate forsterkerene. Hater mode four, DSL, TSL osv. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at de dyrere valvestate ampene (de som har bass, mellomtone, diskant og contour på vreng-kanalen) er det beste marshall noen gang har laget.. Jeg liker dem veldig godt.

Hater de nye advanced valvestate forsterkerene. Hater mode four, DSL, TSL osv. også.

Jeg har en marshall bi chorus topp, det er valvestate, den har bass, mid, diskant og contour. Jeg liker den IKKE!

Det som er rart er at den er ypperlig som en bass forsterker :mrgreen:

Funker fint til det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8080 bra da?

CowJuice sa..

Hater de nye advanced valvestate forsterkerene. Hater mode four, DSL, TSL osv. også.

Enig! De ekke noe bra synes jeg... får teknisk man skal skru seg fram selv!

Jaja. Kjøp en Valvestate du da. Whatever floats your boat,man.

Hvis du ikke liker rørampene til Marshall, så er du nesten nødt til å like transeampene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en av de "gamle" valvstate greiene ???

Var sinnsykt kritisk til alt valvstate før jeg faktisk prøvde det.

Prøvde en 91´- 92´ 1x12" Valvstate ( Sound hjelp meg her) sak som faktisk sang hadde helt killer tone .... Plugga en Streit strat med duncans i den.... skrudde halv høyt ...

Og vips killer stratt tone ...

Er det en av disse kan jeg anbelafe dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle Valvestaten...altså opp til 95 var det vel er greie syns jeg. De er billige nå, og bedre lyd for penga skal du lete lenge etter.

Nå har det seg slik at jeg sliter litt med kombinasjonen rør/trans i alle sammenhenger. Kjørte en Roland GP-16 gjennom mitt Marshall sluttrinn...og det låt rævva...lånte et carvin trans-sluttrinn.....det låt møye bedre. Disse valvestatene er hybrider, ergo sliter jeg litt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at de dyrere valvestate ampene (de som har bass, mellomtone, diskant og contour på vreng-kanalen) er det beste marshall noen gang har laget.. Jeg liker dem veldig godt.

Hater de nye advanced valvestate forsterkerene. Hater mode four, DSL, TSL osv. også.

Nei og nei!!!

FYFYFY :) Ok du skriver din mening så jeg kan vel ikke rette på det. ;)

Men hallo! Jeg er marshallfanatiker, og valvestate er ikke det beste marshall har laget. BASTA! :) Heller noe av det dårligere(kremt kremt)

Jeg også HATER Modefour, liker ikke DSL og TSL spesiellt, hater nesten AVT serien også, men mest av alt valvestate. Fordi: Det låter crap.

Skal du ha en marshall så må du ha en skikkelig modell, ikke noe av det nye bullshiten som de lager. Prøv en JMP Mastervolume, JCM 800, Silver Jubilee, 30th Anniversary, Non-mastervolume amper , superlead, superbass, jtm45, 18watterne(som blir laget på nytt nå). DETTE ER ORDENTLIG MARSHALL! :D (HINT: røramp) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy ! Jeg er også Marshall Fanatiker !!

Dsl liker jeg ( Tsl liker jeg ikke ) Det Marshall er best til er enkle amper . Gjerne en kanals greier ...

Avt greiene ser ikke jeg på som Marshall & Mode 4 har jeg ikke prøvd !!

MEN Valvestate produsert i England & F.eks Jcm-800 Transistor digger jeg !!

NB : James Murhpy Killer shredder gitarist (Tidl Testament ) brukte Valvstate

Det jeg egentlig vil frem til med alt dette tullet er at

Made in England= Killer !

Made where ever = Shait !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.