Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok watt?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny forsterker snart. Det skal være en rørforsterker. Jeg har et 4+12 kabinett og tenker å kjøpe ett til, 4+12 eller 2+12. Jeg har ett spørsmål. Er 50 watt nok for en hel stack? Eller burde jeg kjøpe en med mere watt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførte et klinisk eksperiment forrige uke. Hvor høyt klarer en 5W røramp bråke om man mater den med nok volt på inngangen. Peavey Rocmaster dirty channel max på sustain og master skal gi noe rundt 2volt på utgang inn i HB GA-5 koblet til kabinett som tåler juling.

En powerkård som aldri fikk ringe ferdig. Fytte katta øra hadde vont lenge etter...

Det låt selvsagt helt j..., men det var HØYT SOM F....

...hva sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførte et klinisk eksperiment forrige uke. Hvor høyt klarer en 5W røramp bråke om man mater den med nok volt på inngangen. Peavey Rocmaster dirty channel max på sustain og master skal gi noe rundt 2volt på utgang inn i HB GA-5 koblet til kabinett som tåler juling.

En powerkård som aldri fikk ringe ferdig. Fytte katta øra hadde vont lenge etter...

Det låt selvsagt helt j..., men det var HØYT SOM F....

...hva sa du?

:o :o :o :o :o

og jeg som skal kjøpe en med 50 watt <_<

edit: 30 watt :D

har det noe å si hvor mange volt den får??

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer volt den får på inngangen jo mer vreng får vi sammen med høyere volum.

Grunnen til at man ønsker en viss mengde watt er for å kunne spille på et fornuftig volum uten at forsterkeren vrenger. men samtidig låter en rørforsterker best når den får jobbe litt tungt. En 50W forsterker vil man nok ikke få oppleve at spiller på sitt beste på øvinger med bandkamerater over lang tid før man opplever at kompisene begynner se seg om etter andre band å være med i....

Som andre har allerede har nevnt virker 17-30W å treffe godt bland mange brukergrupper. Men samtidig finnes det mange nok 50 og 100 Wattere der ut som beviser at man har lært å temme dyret og fortsatt ha venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer godt. Har en Fender HR (40W). På øving var det ikke mulig å få skikkelig lyd i ampen. Den spiller så j.... høyt. Andre gitaristen brukte Fender Blues jr (15W). Selv det var LOUD. Jeg dro med VOX AC4TV. Det var midt i blinken. 4W var mer enn nok. Men det er vel litt avhengig av hva slags lokale man øver i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.