Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater 2009 Prog Nation

Rikjense

Anbefalte innlegg

Dream Theater 2009 må være den råeste konserten jeg noen gang har vært på. I 2009 så var jeg på AC/DC, Deep Purple og DT, og DT eide de to!

Noen flere som var der? Har dere bilder/video? Fant noen på youtube :)

Jeg tok noen bilder med 7MP kamera, men det gikk ikke så bra, men jeg fikk et bra bilde av petrucci og portnoy med 0,1MP zoom :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, heldig du.

Men jeg må si at vi hadde nok de beste sitteplassene. Satt midt i raden, midt i salen :D Eneste som kunne ha vært bedre hadde vært om vi fikk sitte på VIP raden 2 rader ned :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra konsert fra DT's side, for min del perfekt setlist. MEN, lyden var både dårlig skrudd og for høy. I 2007 satt jeg uten hørepropper, og det var passe høyt + at alle detaljer kom fram. Nå sist var det mer den klassiske skjærende diskanten, dels pga. for høy lyd og dels pga. dårlig miks. Tror det hadde hjulpet mye om man roa ned lyden 10 dB, det vil alltid være vanskelig å få noe til å høres bra ut når det er såpass høyt at det skjærer uansett. Har vært på endel konserter med mer passelig volum, og duverden så mye bedre det låter. Blir nesten som å høre studiokvalitet :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra konsert fra DT's side, for min del perfekt setlist. MEN, lyden var både dårlig skrudd og for høy. I 2007 satt jeg uten hørepropper, og det var passe høyt + at alle detaljer kom fram. Nå sist var det mer den klassiske skjærende diskanten, dels pga. for høy lyd og dels pga. dårlig miks. Tror det hadde hjulpet mye om man roa ned lyden 10 dB, det vil alltid være vanskelig å få noe til å høres bra ut når det er såpass høyt at det skjærer uansett. Har vært på endel konserter med mer passelig volum, og duverden så mye bedre det låter. Blir nesten som å høre studiokvalitet :)

Synes lyden var fantastisk bra jeg, hvor sto du? Hørte det meste av detaljer, syntes rett og slett det var jævlig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes lyden var fantastisk bra jeg, hvor sto du? Hørte det meste av detaljer, syntes rett og slett det var jævlig bra.

Satt helt på midten nesten nederst. Skulle ikke være det verste stedet, men bra låt det ikke. Men tror mye skyldes volumet, blir det for høyt låter det crap, og med mine sensitive ører (jeg er alltid den som klager først på høy lyd selv i studiosammenheng) er det ikke gøy når alt skjærer og man er halvt døv 1-2 døgn i etterkant (om man ikke bruker propper)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt helt på midten nesten nederst. Skulle ikke være det verste stedet, men bra låt det ikke. Men tror mye skyldes volumet, blir det for høyt låter det crap, og med mine sensitive ører (jeg er alltid den som klager først på høy lyd selv i studiosammenheng) er det ikke gøy når alt skjærer og man er halvt døv 1-2 døgn i etterkant (om man ikke bruker propper)

Etter dine sitteplass spesifikasjoner, så tror jeg at jeg satt bare noen rader over deg, og der var det ganske diskant lyd..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OMG?! fyfaen da er du heldig. Jeg tenker bare på hvordan det måtte ha vært på A rite of passage, han har helt syk solo der! Pluss alle de råe metal delene i sangen. + alle de andre sangene. Basically så var du veldig heldig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OMG?! fyfaen da er du heldig. Jeg tenker bare på hvordan det måtte ha vært på A rite of passage, han har helt syk solo der! Pluss alle de råe metal delene i sangen. + alle de andre sangene. Basically så var du veldig heldig!

Jeg passa på å komme 2 timer før dørene åpnet da. Og så sprang jeg til barrieren, og drakk ikkenoe øl (fyfy, pissetrengt)

Opeth var imponerende bra, mye bedre enn jeg hadde forventet... Petrucci er rett og slett helt sinnsyk. Skjønner ikke hvordan det går an å ha så sinnsyk koordinasjon mellom hendene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Når man har et så deilig brett låter alt bra! 
    • Det kommer an på så mye, pedaler som støyer, pedaler som suger signal selv i standby, billig uisolert strømforsyning. Jeg har en enkel Gigrig Quartermaster 6, den gjør virkelig underverker 🙂
    • solgte de det som standard tilgjengelig i butikken, gubbe, eller var det spesialbestilt?
    • Jeg bruker fem-syv - litt etter dagsform - pedaler, én splitter-boks og en del kabling. Det har aldri vært et problem. Om du er sånn som meg, og alltid har én boks påslått, trenger du kanskje ikke buffer? Det du mister i diskant kan du ofte ta igjen med litt diskant i ampen. Det jeg legger mest merke til når jeg bruker mange pedaler, uten noen form for buffer eller "velge-boks" (GigRig feks), er at ampene dropper litt i volum. Dette kan du jo også ta igjen med litt volum på ampen. 
    • En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.