Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så jeg kjøpte en kinesisk Gibson kopi


Ace Frehley

Anbefalte innlegg

Selv tror jeg strengt tatt at man kan skru seg frem til ca. den samme lyden med de fleste DiMarzio humbuckers.

Joa, tror ikke det gjør så stor forskjell. Jeg ser forresten at den PAFen her på forumet er svart, og det kommer ikke på tale;) Men disse utbyttingene kommer ikke til å skje med det første uansett. Tipper at det blir til sommeren, når jeg har ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg bestilt alle delene (Gibson pots, treveisswitch osv...), og allerede montert på tonepros bridge og ekte grover tunere. Jeg venter på en Dimarzio Super Distortion fra USA, men det virker som om pakken står helt stille. Her er tracking resultatet:

Class: Priority Mail International Parcels

Service(s): International Parcels

Status: Acceptance

Acceptance, May 21, 2010, 5:04 pm, PORTER RANCH, CA 91326

Electronic Shipping Info Received, May 20, 2010

Vanligvis skal det ta et par dager før den går til international dispatch, men nå er det snart tre uker. Noen som har opplevd noe lignende? Min erfaring er at etter international dispatch, tar det alt fra 3 til 10 dager før den kommer til customs i Norge, men nå må det nesten være noe galt, siden at den ikke engang har kommet dit.

Har noen opplevd noe lignende, eller er det på tide å kontakte selgeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt alle delene (Gibson pots, treveisswitch osv...), og allerede montert på tonepros bridge og ekte grover tunere. Jeg venter på en Dimarzio Super Distortion fra USA, men det virker som om pakken står helt stille. Her er tracking resultatet:

Class: Priority Mail International Parcels

Service(s): International Parcels

Status: Acceptance

Acceptance, May 21, 2010, 5:04 pm, PORTER RANCH, CA 91326

Electronic Shipping Info Received, May 20, 2010

Vanligvis skal det ta et par dager før den går til international dispatch, men nå er det snart tre uker. Noen som har opplevd noe lignende? Min erfaring er at etter international dispatch, tar det alt fra 3 til 10 dager før den kommer til customs i Norge, men nå må det nesten være noe galt, siden at den ikke engang har kommet dit.

Har noen opplevd noe lignende, eller er det på tide å kontakte selgeren?

Synes det er merkelig at det skal ta så lang tid. Jeg ville ha kontaktet selger for å høre om hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gladsak: Åpna postkassa og jammen lå det ikke en pakkelapp fra posten. wuhu. Skal se om jeg får lagt i pickupen og den nye elektronikken i dag. :)

Det er bra!

Er absolutt helt i mot å kjøpe sånne gitarer, men må innrømme jeg er spent på å høre hvordan denne blir når den blir pimpa.

Hvordan er treverket og slik forresten? Delt hals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra!

Er absolutt helt i mot å kjøpe sånne gitarer, men må innrømme jeg er spent på å høre hvordan denne blir når den blir pimpa.

Hvordan er treverket og slik forresten? Delt hals?

Nå kan ikke jeg si mye om hva slags treverk det er, selv om jeg regner med at det er mye basswood og noe mahogni, med flammetopp. Treet virker faktisk ikke helt dødt (jeg har enda ikke prøvd gitaren med ferske strenger), som det vanligvis gjør på slike gitarer (min første gitar var en lp dc kopi, og den var nesten helt død...) Halsen ligner på en epiphone, med den "knekken", altså at hodet og resten av halsen er to deler limt sammen på skrå. Regner med at halsen er lønn eller basswood, ikke mahogni...

Jeg fikk gjort mye i går, og er nesten ferdig. Jeg loddet alt i går, men jeg fikk ikke bridge-pickupen og volum/tone til bridgen til å virke, så jeg skal få fikset det i dag, satt på ferske strenger, intonere så dukker det kanskje opp et lydklipp i løpet av de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg si mye om hva slags treverk det er, selv om jeg regner med at det er mye basswood og noe mahogni, med flammetopp. Treet virker faktisk ikke helt dødt (jeg har enda ikke prøvd gitaren med ferske strenger), som det vanligvis gjør på slike gitarer (min første gitar var en lp dc kopi, og den var nesten helt død...) Halsen ligner på en epiphone, med den "knekken", altså at hodet og resten av halsen er to deler limt sammen på skrå. Regner med at halsen er lønn eller basswood, ikke mahogni...

Jeg fikk gjort mye i går, og er nesten ferdig. Jeg loddet alt i går, men jeg fikk ikke bridge-pickupen og volum/tone til bridgen til å virke, så jeg skal få fikset det i dag, satt på ferske strenger, intonere så dukker det kanskje opp et lydklipp i løpet av de neste dagene.

Jeg vil tippe at treverket er finèr, og at toppen også er det med "foto-flammelønn"-finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. alt er fake? :P Spiller ingen rolle for meg, det er tross alt min lekegitar :D Men vekta er faktisk ganske lik en ekte Gibson.

Finèr trenger ikke være veldig lett det....

Neida, det kan hende det er heltre i kroppen også, men for å kunne lage en gitar så billig, er nok ikke det treverket av beste sort. Vet heller ikke om Kina har god tilgang på prima Mahogny... ;)

Når det gjelder foto-flammer, er det ganske vanlig på billigere gitarer for å få de til å se mer eksklusive ut. Brukes til og med på Epiphone gitarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja Epi bruker vel bladfinér - det er nå i alle fall ekte treverk om ikke annet. ca 1mm tykt da riktignok, men likevel.

Det er nok ikke basswood i halsen - det er ikke et materiale man kan lage en hals i ganske enkelt. Tipper lønn eller "mahogny" jeg. Kroppen kan jo være kryssfinér som er mye brukt på slik kina kopier, eller som du sier basswood eller "kinesisk mahogny" som brukes i masse gitarer, f.eks Epi sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.