Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så jeg kjøpte en kinesisk Gibson kopi


Ace Frehley

Anbefalte innlegg

Ta kontakt med meg om du lurer på noe ACE jeg er nettopp ferdig med en helt lik gitar som du sikkert har fått med deg på tidligre link.

Jeg har byttet alt på denne gitaren. Du kan få den bra med litt arbeid og et par lapper.

Liste over hva jeg kjøpte:

Hos gitarist.no kjøpte jeg dette:

2 x Sprague Orange Drop Caps 022microF

1 x Grover Rotomatic - 3 + 3 krom

1 x 3 veis Switchcraft vender for Gibson med 3 pickups

1 x Koblingskabel skjermet 4 leder

4 Potmeter kjøpte jeg på Ebay originale Gibson

Dimarzio Super Distortion DP100 2 stk og 1 Dual DP101 kjøpt Ebay

Tonepros ble kjøpt her:

http://cgi.ebay.com/CHROME-TONEPROS-METRIC-TUNEOMATIC-BRIDGE-TAILPIECE_W0QQitemZ300414851683QQcmdZViewItemQQptZGuitar_Accessories?hash=item45f21eda63

Og her er el tegningen for Les Paul Ace Frehley.

http://www.gibson.com/Files/schematics/lpafwiring.gif

Håper dette hjelper litt..

Hey... Takk skal du ha. Fin liste Var det vanskelig? Var det noe tilpassinger du måtte gjøre?

I følge den ebay linken passer ikke ekte Gibson bridge, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey... Takk skal du ha. Fin liste Var det vanskelig? Var det noe tilpassinger du måtte gjøre?

I følge den ebay linken passer ikke ekte Gibson bridge, kan det stemme?

På bildene kan jeg se at brigde på din les paul ikke er helt lik som stod original på min, men jeg går ut ifra at de kommer fra samme fabrikk.

På min Ace LP var det METRIC samme som på Epiphone. og Gibson har andre mål mellom skruene.

Alt passet rett på min gitar ingen tilpassinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildene kan jeg se at brigde på din les paul ikke er helt lik som stod original på min, men jeg går ut ifra at de kommer fra samme fabrikk.

På min Ace LP var det METRIC samme som på Epiphone. og Gibson har andre mål mellom skruene.

Alt passet rett på min gitar ingen tilpassinger.

Greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser bort fra akkurat detaljene rundt at det er en ACE-signatur så kunne det vært gøy å testet/sammenliknet den opp mot en Epi LP100 som vel er den offisielle LP'n som ligger nærmest i pris (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lånt en LP100 i fjor sommer når jeg klarte å glemme av gitaren hjemme når jeg skulle reise på ferie (ja, ikke spør hvordan jeg klarte det når jeg tok med både forsterker og effekter...), og jeg vil egentlig påstå kinesern ikke er noe dårligere. Halsen er veldig slank og fin. Veldig komfortabel å spille på. Det er foreløpig mye båndklirr men en liten båndsliping fikser det. Elektronikken vil jeg si er lik kvalitet med LP100. Stemmeskruene er dårlig på begge.

Den er helt klart verdt mine 1950 kr, når en LP100 har en veiledende pris på 2795 kr, så kinesern er utrolig nok mye for pengene og egentlig et bra alternativ til LP100 hvis man er Ace fan! Jeg hadde faktisk foretrukket en mer Custom versjon (ala den Cherry Bursten Ace brukte fra 1977, eller den som ble brukt på reunion turnen), med firkant inlays og diamant inlay på headstocken, men men... ja også må jeg få skaffet plekterbrett. Merkelig at Gibson laget disse uten plekterbrett, når Ace nesten alltid har hatt disse med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg nesten må bytte ut (for at den kan brukes) er ........ en Dimarzio Super Distortion

Hvis du ikke absolutt MÅ ha en DP100, så er det minst én DiMarzio PAF til salgs på forumet for Kr 500. Du ville jo gjøre det billig, og gitaren blir jo alødri en ekte Ace-signaturgitar uansett, så hvorfor strebe etter "originaldeler"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke absolutt MÅ ha en DP100, så er det minst én DiMarzio PAF til salgs på forumet for Kr 500. Du ville jo gjøre det billig, og gitaren blir jo alødri en ekte Ace-signaturgitar uansett, så hvorfor strebe etter "originaldeler"? ;)

Jeg skal tenkte på det. Det er faktisk mange av de 300 Custom Shop modellene som kom med PAF istedenfor Super Distortion. Jeg så en på eBay for litt siden, som hadde det. Men den klassiske Ace lyden er jo med Super Distortion (med unntak av reunion turneen, der guitar techen hans har sagt i ettertid at det ble brukt Seymour Duncan i noen av gitarene hans) så jeg tror jeg kommer til å gå for det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.