Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nærmeste klone av Klon Centaur?


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått inntrykket av det, men Sexdriven scorer jo knallhøyt i mange tester :o

Det er jo fordi den er hypa. Jeg hadde Sex Drive i 1 år. Jeg digget den i begynnelsen, fordi alle andre gjor det. Så etter en stund, fant jeg ut at den faktisk ikke gjorde noe spesielt. Så solgte jeg den. Jeg angrer ikke på det. Sex Drive er en helt normal cleanboost, som det finnes mange av, også bedre. Kompressor funksjonen er også ikke så veldig imponerende. Menmen, denne tråden skulle jo handle om Klon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke veldig imponert over Sexdrive, før jeg brukte den på en Deluxe Reverb.

Å snakke om pedaler i generelle vendinger er nesten helt umulig.

Det som kan funke helt topp med en gitar og en amp,

kan låte helt ræva med en annen gitar og/eller en annen amp.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klon er vel en pedal som har brakt mang en debatt på gitaforum. Er en bra pedal, men absolutt ikke "the holy grail". Hadde selv en slik, men fant andre pedaler til mitt formål og solgte den videre. Klon er ikke noe "hjemme" eller "gutterom" pedal da den trenger VOLUM for å komme til rette. Den er også etter min mening litt forsterker kresen. Noen ganger hadde jeg en følelse at det lå ett ullteppe over forsterkeren når jeg brukte den, mens andre ganger ga den knall lyd. Men, det kan jo også skyldes mine manglende ferdigheter...Men etter min mening definitivt ikke en uerstattelig pedal. Låter bra i Warren Haynes sitt oppsett...med to 100w forsterker hoder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

madbeanpedals selger PCB.

Den heter Sunking. PDF her

I PDF-en står det også "The exact germanium diodes used for D1 and D2 is unknown. The designer claims that the use of

these diodes is critical to fully realizing the tone of the Klon."

Orginalen er vel fyllt med goo slik som dette, :(

IMG_0017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes minst tre ulike kits eller pcb'er. og minst tre skjemaer også. de overensstemmer sålangt jeg ser selv om de germanium diodene er litt omstridt. uansett, zentaurus 1.2 funker greit. jeg valgte true bypass, men man kan også bygge buffer-versjonen. zentauren har den karakteristiske toppen med masse chime og klarhet som kentauren har. og både cleanboost og overdrive funker fint. selv bruker jeg mest boost fordi det høres best ut når man allerede kjører ampen hardt. jeg skal prøve mer på øving så får vi se om denne blir fast på brettet eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Jeg har også bygget en slik zentasaur. Har ikke prøvd noen original Klon så kan ikke kommentere på hvorvidt den låter som originalen. Vil nesten kalle den for en 'fat boost'. Låter helt knall med strat, og komplimenterer single coils veldig bra. Låter ikke nødvendigvis så godt med buckers. Mer situasjonsavhengig.

Brukes som regel som booster/lett OD. Har andre pedaler som gjør vreng bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Klon, og det er nok en pedal jeg kommer til å beholde.

Syns den fungerer bra både på Marshall og Fender amper, og at det ikke spiller noen rolle hva slags gitar jeg bruker.

Jeg holder gain på et helt minimum, og bruker pedalen som et ekstra løft på amper som allerede er på det volumet der de låter best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.