Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nærmeste klone av Klon Centaur?


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

utseende schmutseende sier jeg bare, hehe.. Uansett enig med roffo, så på den klonesaken du hadde funnet og så vidt jeg forsto er det bare plug and play der. Litt lodding bare, det er ikke no vanskelig, kan til og med bli et litt morsomt prosjekt..

Endret av Fluehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det egentlig noen "kloner" av denne pedalen, eller er det et håpløst prosjekt å lete etter?

Fant denne: http://buildyourowntone.com/boutiquepedalkits.html

Men har dessverre ikke nok kompetanse til å bygge dette selv. Noen som påtar seg oppgaven (kristoffereide, denyeverything, Tommy? :) )

Som sagt: Skjekk ut Lovepedal Kalamazoo

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg en Klon engang, kun for å få respekt på TGP. :)

Haha. Jeg hadde Klon for en 10-12 års tid tilbake, ble ingen storfan. Låt ikke ille selvsagt, men ikke noe for meg på den tiden. Skal slenge meg på venteliste for en Bludo-Drive så fort jeg får solgt noe greier, da rykker jeg nok opp i anseelse der :D

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg hadde Klon for en 10-12 års tid tilbake, ble ingen storfan. Låt ikke ille selvsagt, men ikke noe for meg på den tiden. Skal slenge meg på venteliste for en Bludo-Drive så fort jeg får solgt noe greier, da rykker jeg nok opp i anseelse der :D

Jeg har en Klon og er fortsatt ingen stor fan men nyter respekten på The Gay Page......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne siden her: Klone the Klon

Her finnes skjema også.

Er det noe spesielt med denne? Ser ut som en vanlig germanium-vreng med tonekontroll?

Jeg fulgte det opprinnelige prosjektet der og har samlet alle delene til en pedal. Men mitt inntrykk er at den kun gjør god jobb i helt spesielle oppsett så jeg har ikke prioritert å lodde dette prosjektet sammen.

Pedalen høster respekt blant dem som hacket den fordi den viser at den som designet den har gjort det elektronisk riktig. Mest vanlig på denne type pedaler er at en ape (som meg) har sitti å bytta komponenter til han likte lyden og setter i gang å lage boutique pedaler. På denne finner vi matematisk avstemte filtre som blander clean/vreng delene til en flat frekvenskurve - hi-fi?

Men samtidig skapte den debatt nettopp fordi den er laget elektrisk korrekt har den en spenningsdobbler innebygget som man mener er helt bortkastet i praksis fordi man aldri klarer få så høyt nok signal fra gitaren til at man kan nyttegjøre det. Derfor kom det et alternativt prosjekt som tar bort noe av denne kompleksiteten som faktisk også gjør pedalen usikker å gigge med da IC brikka som er brukt til spenningsdobbler er beryktet for å dø av ukjente grunner.

Freestompboxes.org er stedet om du er klar for lange tråder og byggebeskrivelser på mange boutique pedalene.

Dem har holdt på med Cornish en lang tid, men jeg begynner å bli usikker på om det prosjektet blir publisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.