Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To spørsmål ang. Cubase.


Anbefalte innlegg

Hei! Etter at jeg kjøpte meg nytt lydkort, M-Audio MobilePre USB, har jeg hatt litt problemer. Hver gang jeg åpner Cubase, ser det ut til at all annen lyd fra PCen går i slow motion! Dette er forferdelig irriterende i seg selv, men enda verre når jeg skal importere mp3/wav i Cubase, da det samme skjer her! Slow motion!

Det andre spørsmålet er som følger: jeg kjøpte meg nylig en Samson CO1U USB mikrofon, og jeg får ikke satt den opp i Cubase. Har jo satt opp andre ting før, så skjønner ikke helt hva som er problemet. Noen som kan forklare meg nøyaktig hva jeg skal gjøre? Er mulig det er jeg som gjør feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg bare litt antagelser sånn på sparket... skyter fra hofta i mørket... kanskje jeg treffer.

Tidligere så hadde jeg ett relativt godt lydkort (for tiden) fra Terratec. Fungerte kjempebra til å gjøre opptak med, men det gjorde alt mulig sprøtt med annen lyd.

Det fungerte rett og slett ikke sammen med f.eks. spill og musikkavspilling.

Løsningen ble å bruke kortet kun til musikkproduksjon, så brukte jeg det integrerte lydkortet til annet.

Når det gjelder USB mikrofonen... nå har jeg ingenting USB som skal kjøres med Cubase, men når jeg ikke får ut lyd fra noe som er ment å lage lyd, så er det uten unntak ikke helt godt oppsatt bus.

Hos meg så må jeg passe på å route utgangene gjennom miksecontrol programmet til lydkortet fra Cubase (DAW 1 og DAW 2 / Høyre og venstre høytaler), så må jeg passe på å route inngangene riktig inn.

Skal ikke se bort ifra at du finner feilen dersom du går grundig gjennom disse.

Edit: Ser ut som jeg bomma gitt...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til første problemet, er det nok sample rate som er problemet, ja. Jeg hadde oppe et Cubase prosjekt mens jeg åpnet en Guitar Pro fil, og da byttet Cubase sample rate på hele greia. Så om jeg forstår det riktig, så er det forskjellig sample rate på Cubase og resten av lyden fra PCen? Hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at du har sampleraten i cubase til 48 khz, mens resten av pcen har 44(eller motsatt). Jeg har samme lydkortet og cubase, og kjører i 44 all over, uten noen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.