Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

inspirasjon?


Kjutte

Anbefalte innlegg

Jeg syntes Orsvend har et godt poeng i annet utstyr, byttelän.

Jeg syntes det er veldig motiverende ä leke med effekter när jeg leker alene.

Forövrig har jeg i nesten to är nä hatt en uttömmelig motivasjons tank, jeg har, etter ä ha passert flere mindre "dörer" endelig kommet til den store magiske döra, klart ä glötte litt pä den og ser litt av magien bakenfor.........

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar, alle sammen!

Band er ønskelig, men 1: ca 0 likesinnede i Drammen, og 2: gift, 2 barn og minst 150% jobb. :S

:lol: Er i nøyaktig samme situasjon bortsett fra at jeg ikke bor i Drammen. Har hatt et langt opphold i spillinga, noe som kanskje var nødvendig faktisk, før jeg fikk gløden igjen. Kanskje avtale med din bedre halvdel at du har behov for å øve en time eller to etter at ungene har lagt seg?

Å finne seg et band er kanskje verre hvis du ikke har noen som spiller eller liker samme musikk som du. Da ville jeg heller ha satsa på å lage musikk, så: invester i noe nytt utstyr, gjør det til en greie, og så er du i gang igjen.

Alternativt kan du jo bare legge gitaren på hylla for en stund og se hva som skjer. Hvis du ikke savner det nevneverdig er det jo heller ikke noe poeng i å hige etter det heller - noe som også er helt akseptabelt. Det kan jo hende at stell av potteplanter kan bli en ny greie? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvor defensive enkelte blir når man er ærlig om hva en selv liker å spille på gitar, som om det på noen som helst måte berører andre.

Synd hvis mitt innlegg blir oppfattet som noe negativt mot de som syntes det er gøy å øve for det var ikke meningen. Jeg snakket kun om min egen erfaring. Men jeg har et generelt inntrykk av at de fleste når et metningspunkt i forhold til det å over lengre tid (år) sitte å øve alene kun for øvingens skyld. På et eller annet tidspunkt bør man i like stor grad få praktisert i en eller annen form i en eller anne større musikalsk sammenheng. Men det trenger ikke å være gjennom et band, men det kan være det.

I mitt tilfellet hadde jeg nok slutta å spille gitar hvis det ikke var for bandet. Jeg er ikke typen som sitter å snekrer sammen ferdige låter på egenhånd eller musiserer nevneverdig. Jeg har brukt endel tid på å akseptere at jeg ikke er en musiker, jeg er rockegitarist. Jeg lager masse riff og mekker låter med bandet. En relativt pubertal tilnærming til det å lage musikk, men greit nok. For meg er den beste følelsen i verden med klærne på å stå breibeint med gitar´n på knærne å spille egne riff og det rocker. Da lever jeg i aller høyeste grad ut den opprinnelig drømmen jeg hadde da jeg som trettenåring tok i en elgitar før først gang.

Finn den gode følelsen, nyt den og ta vare på den.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke at Glukes innlegg skulle være kritikk. Nå har Kjutte spilt for seg selv, og da er det kanskje ikke feil å prøve band etter seks år? Det at han ikke synes han har tid kunne jo ikke de som anbefalte band vite.

Cluet er kanskje ikke band, men det å prøve noe diametralt annet enn det man er litt lei, deg seg være et annet instrument, sjanger, band eller hva nå det enn måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at mer enn 100% jobb og familieliv m/barn gir mangel på inspirasjon/overskudd og ikke minst tid til spilling. Hvis du i tillegg har nådd et nivå du er fornøyd med og har fått anerkjennelse for det, så kan det være tungt å drive seg selv videre.

Vet ikke om du har forsøkt, men i tillegg til det som er foreslått (band, ny gitar,...) kan du jo forsøke å synge over noen riff/akkorder/komp du synes er tøffe. Kanskje det blir en eller flere låter ut av det, som du kan spille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.