Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

inspirasjon?


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som nesten alle andre sier: prøv noe annet. Jeg selv er en metallgitarist, men pga manglende innspirasjon og andre grunner, ga jeg opp metallen for en stund. Nå spiller jeg i ett punk-rock band med en jentevokalist, og har aldri hatt mer lyst til å spille gitar.

Prøv noe annet selv om du er skeptisk til det, og egentlig ikke vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte slike perioder selv. Jeg har ikke noe band og jobben gjør sitt for det blir vanskelig.

Ofte går periodene over av seg selv, eller kanskje jeg har gjort eller hørt noe ubevisst, som gjør at jeg tar fram en gitar igjen.

Nå skal jeg skaffe meg en gitar å ha på ombord på jobb også, for 4 uker på sjøen uten gitar tror jeg gjør sitt til at slike "down-perioder" oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er skikkelig offtopic, men skitt au- tenk om man kunne få "paret" alle spillesugne folk i alle aldre, gitt de en eller annen form for arena og opptre på, og utløst all kompetansen og spillesugenheten på! Du verden så mye lykke det hadde utløst, og så mye herlig musikk som hadde blitt produsert.

(Og sikkert en del drittmusikk, også, for den del, men det er ikke poenget her.)

Noen som kjenner politikere med penger tilgjengelig som kunne lage noe nettbasert "Jegvilspillemedandre"- sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm, vanskelig spørsmål det her og veldig personlig. Jeg ville begynt med å spørre deg om to ting:

1) Hvorfor begynte du å spille gitar for 6 år siden?

2) Hvorfor spiller du gitar idag?

Jeg tror alle som har spilt mye og lenge har vært igjennom opptil sånne perioder. Du har fått mange gode forslag allerede i forhold til å gjør ting med spillinga. Jeg tror kanskje dette har like mye med livet ditt å gjøre som hva du driver å spiller. Jeg mener det innimellom er det greit også å kvalitetsikre hva man holder på med og bruker tia si på også. I mitt tilfellet lot jeg det gå altfor langt og det var selve spillinga som var problemet. Jeg øvde altfor mye altfor lenge og til slutt gikk jeg dritt lei. Jeg hadde vel øvd seriøst i 7-8 år da det smalt og selv i dag har jeg store problemer med å øve alene. Litt klimpring, greit, men med en gang jeg setter meg ned for å øve inn noe ordentlig går jeg rett tilbake i "faen jeg hater å øve modus". Det går lange perioder hvor jeg ikke tar i gitaren utenom bandøvinger.

Men når jeg tenker tilbake er det er jo sånn at jeg i utgangspunktet aldri drømte om å bli veldig flink til å spille gitar. Jeg drømte om å spille gitar i band, men jeg brukte nesten all tiden min på å bli veldig flink til å spille gitar. Det er ikke spesielt viktig for meg å være veldig veldig flink til å spille gitar. De eneste blir imponerert av det er uansett andre gitarister. Det er mye viktigere å ha det gøy. Og man kan ha det veldig veldig gøy med å spille uten å være spesielt flink på gitar.

Det er greit å øve på og bli flink til å runke, men det er enda bedre å øve på og bli flink til å pule.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm, vanskelig spørsmål det her og veldig personlig. Jeg ville begynt med å spørre deg om to ting:

1) Hvorfor begynte du å spille gitar for 6 år siden?

2) Hvorfor spiller du gitar idag?

Men når jeg tenker tilbake er det er jo sånn at jeg i utgangspunktet aldri drømte om å bli veldig flink til å spille gitar. Jeg drømte om å spille gitar i band, men jeg brukte nesten all tiden min på å bli veldig flink til å spille gitar. Det er ikke spesielt viktig for meg å være veldig veldig flink til å spille gitar. De eneste blir imponerert av det er uansett andre gitarister. Det er mye viktigere å ha det gøy. Og man kan ha det veldig veldig gøy med å spille uten å være spesielt flink på gitar.

Det er greit å øve på og bli flink til å runke, men det er enda bedre å øve på og bli flink til å pule.........

Det er faktisk jævlig godt sagt, dette her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt viktig for meg å være veldig veldig flink til å spille gitar. De eneste blir imponerert av det er uansett andre gitarister. Det er mye viktigere å ha det gøy. Og man kan ha det veldig veldig gøy med å spille uten å være spesielt flink på gitar.

Jeg synes det å spille bra gitar er det som virkelig er gøy, og jeg tror Kjutte er enig med meg. Diff'rent strokes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å spille bra gitar er det som virkelig er gøy, og jeg tror Kjutte er enig med meg. Diff'rent strokes...

Da kan du godt sitte for deg sjøl, og spille det du sjøl syns er bra gitar, og ha det hyggelig med deg sjøl.

Andre gitarister vil kanskje syns at det å spille sammen med andre, foran et publikum, er mer morsomt.

Det kan ofte fungere overraskende bra, selv om man ikke er så opptatt av å være veldig god på gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.