Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar!


Rødvin

Anbefalte innlegg

med vekslingskurs i øyeblikket snakker vi et spenn i norske kroner 12500-15500 (ca). Hiv på frakt (minst $100, eller drøyt 600 kroner) og legg på norsk mva. På $2500 "for good measure" lander vi på ganske runde 20000 kroner. I tillegg må du org'e transport fra statene og hit på egenhånd. Gjorde dette med en gitar jeg kjøpte for endel år siden, kosta meg rundt 1500 ekstra mener jeg å huske. Mulig postboksselskapene er blitt billigere siden den gang siden alt i statene har gått i dass :P I tillegg er du shit outta luck om det skulle være noe føkk med gitaren når du får den, eller i løpet av de første årene du har den.

Da syns jeg strengt tatt ikke de norske prisene er så ille likevel, jeg.

Synes du tar i litt både i pris og i hvor vanskelig det er å bestille gitar fra USA nå. Selv betalte jeg $1999 for en RR1 inkludert frakt.

Det skal også være GANSKE mye feil med en gitar om det ikke skal lønne seg. Da snakker man brukket hals. Man får reparert mye gitar for 10k, selv her i Norge.

Det største problemet med å bestille gitar fra USA er å finne en butikk som faktisk shipper til Norge. Det er jo faktisk ikke lov å eksporte Fender/Jackson for butikkene. Når man finner det, er neste steg å finne ut om man kan stole på butikken. Selv har jeg funnet en jeg kan stole på, og vil bruke denne også i fremtiden.

Men essensen i posten din er vel spot on: Man tar litt sjanser, og man må ha råd til eventuelle tilleggskostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slashaxl:

Takk, det er en veldig pen gitar  Og veldig god å spille på. Tror nok det er en gitar for deg også, så du burde absolutt skaffe deg en slik en eller annen gang hvis du kommer over en. Men jeg kommer nok ikke til å selge min tredje Jackson til deg! :P

MDRattle:

Hvor har du det fra at butikkene ikke har lov til å eksportere Fender/Jackson? Jeg mener at Gibson har et slikt forbud, og jeg vet at japanske butikker ikke får lov til å selge ESP ut av landet, men aldri hørt at Fender har et slikt forbud. Vet iallfall om en del butikker som sender Fender og Jackson ut av USA.

Til dere som diskuterer pris, husk at MSRP som blir oppgitt ikke nødvendigvis er det samme som salgspris, men laveste pris butikkene har lov til å annonsere gitaren for. Spør man så er det fullt mulig å få en lavere pris, men dette er ikke noe selger vil tilby før du faktisk spør. Og store kjeder som Guitar Center/Musician’s Friend/Sam Ash etc er som regel heller aldri billigst, iallfall ikke på ”nisjegitarer” som Jackson. Små butikker gir deg som regel en bedre pris fordi de heller vil ha deg som kunde, men med litt lavere fortjeneste, enn ikke å ha deg som kunde i det hele tatt. De store kjedene er ikke så avhengig av deg som enkeltkunde, siden de uansett vil selge bøttevis av Gibson og Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDRattle:

Hvor har du det fra at butikkene ikke har lov til å eksportere Fender/Jackson? Jeg mener at Gibson har et slikt forbud, og jeg vet at japanske butikker ikke får lov til å selge ESP ut av landet, men aldri hørt at Fender har et slikt forbud. Vet iallfall om en del butikker som sender Fender og Jackson ut av USA.

stemmer det, men de har ikke lov i utgangspunktet.

http://music123.custhelp.com/cgi-bin/music123.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1837&p_created=1249236633&p_sid=qcJ-vx_j&p_accessibility=0&p_redirect=&p_srch=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0xNzcsMTc3JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1

Question

What items can you ship outside of the U.S.?

Answer

We can ship anywhere in the world but certain restrictions do apply. Certain manufacturers will not allow authorized dealers to ship their products internationally (specifically, Adamas, Adams, Akai, AKG, Alesis, Allen & Heath, Apple, Aria, Audio Technica, BC Rich, Behringer, Boss, Brand X, Charvel, Crown, D'Addario, A'Aqyusto, Dean, Digitech, DW, Edirol, Ellington by Baldwin, Epiphone, ESP, Fender, G&L, Genz Benz, Gibson, Godin, Gretsch Drums, Guild, Hamer, Ibanez, Jackson, Jasmine, JBL, Jupiter, King Doublebass, Korg, Kramer, Krank, Kryolan, Lanikai, Line 6, Lyons, Mapex, Marshall, Martin, Michael Kelly, Midwest Folding Products, Music Man, Neuratron, Nord, Numark, OLP, Olympia, Oscar Schmidt, Ovation, Pacific Drums by DW, Parker, Peavey, Ridenour, Roland, Schafer, Schecter, Seagull, Shure, Sibelius, Slingerland, Sony, Squier, Steinberger, Sunn, SWR, Tacoma, Takamine, Taylor Guitars, Tobias, Traben, Tribute by G&L, Valdesta, Valley Arts, Vandoren, VOX, Warwick, Washburn, Yamaha, York, Zildjian ). Also, we cannot ship oversized items.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du tar i litt både i pris og i hvor vanskelig det er å bestille gitar fra USA nå. Selv betalte jeg $1999 for en RR1 inkludert frakt.

Det skal også være GANSKE mye feil med en gitar om det ikke skal lønne seg. Da snakker man brukket hals. Man får reparert mye gitar for 10k, selv her i Norge.

Det største problemet med å bestille gitar fra USA er å finne en butikk som faktisk shipper til Norge. Det er jo faktisk ikke lov å eksporte Fender/Jackson for butikkene. Når man finner det, er neste steg å finne ut om man kan stole på butikken. Selv har jeg funnet en jeg kan stole på, og vil bruke denne også i fremtiden.

Men essensen i posten din er vel spot on: Man tar litt sjanser, og man må ha råd til eventuelle tilleggskostnader.

Hvor mye betalte du for din RR1 totalt i norske kroner tilsammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for din RR1 totalt i norske kroner tilsammen?

Jeg husker ikke helt hva dollarkursen lå på, men hvis jeg ikke husker helt feil, lå kursen på underkant av 6 kroner. Momsen kom på ca 1700. 13500,- er nok ikke langt fra sannheten.

Grunnen til at momsen ble såpass lav skyldnes nok en tollefeil. Jeg betalte gitaren i to omganger:$1000(forskudd)+$999(når gitaren var ferdig). Jeg tror dem bare la det ene beløpet til grunn.

Jeg hadde sett for meg et hentegebyr på ca 3500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.