Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar!


Rødvin

Anbefalte innlegg

Til dere som har lurt så er KE1 Marty Friedmans signaturmodell da han fortsatt spilte på Jackson ja, slik som flere andre allerede har påpekt i denne tråden.

Gitaren låter helt fabelaktig, iallfall når gainen skrus opp. Veldig ”tight” og klar tone etter min mening. Låter ikke så verst på clean heller, og jeg har egentlig ikke prøvd å skur meg frem til en god cleanlyd. Har opp gjennom årene hatt fem gitarer med litt forskjellige Seymour Duncan-pickups og har stort sett vært fornøyd med lyden i de alle sammen.

Til deg som har bestilt deg en KE2, gled deg! Det er en veldig god og lettspilt gitar. Hadde en for en del år siden, men som jeg solgte siden jeg gikk litt lei av Floyd Rose. Lurer kanskje på om halsen var litt tykkere på KE2 (er sikkert fem år siden jeg solgte den, så skal ikke si det for sikkert), men det var fortsatt en shredder. Mulig det var noe annet treverk i den også, for KE1’n føles veldig lett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til deg som har bestilt deg en KE2, gled deg! Det er en veldig god og lettspilt gitar. Hadde en for en del år siden, men som jeg solgte siden jeg gikk litt lei av Floyd Rose. Lurer kanskje på om halsen var litt tykkere på KE2 (er sikkert fem år siden jeg solgte den, så skal ikke si det for sikkert), men det var fortsatt en shredder. Mulig det var noe annet treverk i den også, for KE1’n føles veldig lett ut.

Da må jeg lære meg å shredde altså :P

Gleder meg som en liten unge, og har gjetta meg frem til at den er knallgod å spelle på. Det at den har floyd er faktisk litt av grunnen til at jeg foretrekker KE2 foran KE1 modellen, pluss at jeg liker å ha en neck pickup. Har planer om å skifte til EMG's i den, sette inn 81/60. Ikke at jeg har noe imot Seymor Duncans, for all del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye å se frem til Paul W :) Hvor har du forresten bestilt gitaren fra?

Ser VELDIG frem til :D Nå er jeg litt i stuss på om jeg skal sette inn 85/60 eller Blackouts, dog. Heldigvis trenger jeg ikke bestemme meg før tidligst i oktober :P

Musikksjappe her i Bergen fikser for meg, derfor det tar såpass med tid :) Bygges visst etter ordre osv. Har lest endel på Jackson/Charvel forumet og har inntrykk av at det er litt ymse hva som har kommet derfra den siste tida, så jeg fant ut at jeg ikke ville styre med å importere selv, og riske å sitte med en kjip case uten særlige rettigheter. Dessuten er det nice å ha et sted å henvende seg til om det skulle være noe, og at de gutta som jobber der føler de har med en som ligger igjen noen kroner av og til, og ikke bare kaster bort tida deres :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser VELDIG frem til :D Nå er jeg litt i stuss på om jeg skal sette inn 85/60 eller Blackouts, dog. Heldigvis trenger jeg ikke bestemme meg før tidligst i oktober :P

Musikksjappe her i Bergen fikser for meg, derfor det tar såpass med tid :) Bygges visst etter ordre osv. Har lest endel på Jackson/Charvel forumet og har inntrykk av at det er litt ymse hva som har kommet derfra den siste tida, så jeg fant ut at jeg ikke ville styre med å importere selv, og riske å sitte med en kjip case uten særlige rettigheter. Dessuten er det nice å ha et sted å henvende seg til om det skulle være noe, og at de gutta som jobber der føler de har med en som ligger igjen noen kroner av og til, og ikke bare kaster bort tida deres :lol:

Å bestille ny USA Jackson-gitar i april/mai er et speidertriks til å få sommeren til å virke lengre enn den egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul W, tør jeg spørre om hvor mye du må ut med for gitaren? Synes prisene på USA Jackson er altfor høyt i Norge, men kan jo hende du har fått en bra deal :) Ta det gjerne på PM hvis du ikke vil offentliggjøre det.

Brunostpapir, takktakk. Ingen planer om å selge foreløpig :)

Endret av BK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul W, tør jeg spørre om hvor mye du må ut med for gitaren? Synes prisene på USA Jackson er altfor høyt i Norge, men kan jo hende du har fått en bra deal :) Ta det gjerne på PM hvis du ikke vil offentliggjøre det.

Brunostpapir, takktakk. Ingen planer om å selge foreløpig :)

Mye, og ja, Jackson er altfor dyrt i Norge. Leste endel på Jackson Charvel forumet og fant ut at prisforskjellen (ny) dog ikke ville bli _så_ drøy, spesielt med tanke på risiko forbundet med egenimport (ingen garanti, reklamasjon osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir fort rundt 25000 for en KE2 i Norge. Er en fin investering spør du meg. Penger tjener man alltids mer av, og blakk blir man uansett, også sitter man igjen med en gitar for livet.

Hvilken finish ble det forresten?

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir fort rundt 25000 for en KE2 i Norge. Er en fin investering spør du meg. Penger tjener man alltids mer av, og blakk blir man uansett, også sitter man igjen med en gitar for livet.

Hvilken finish ble det forresten?

Kommer i sort metallic :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det visst ikke bare noe jeg innbilte meg at Jackson USA gitarer er overpriset i Norge :P

Husker ikke om det var helt korrekt, men er det ikke slik at hvis man kjøper for eks. en Jackson RR1 som koster ca. 25 000 kr Norge, så koster det rundt 15 000 kr ny i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2400 USD er omtrent 24000. Det stemmer da nesten på en prikk. Det er helt vanlig å ta dollarprisen og gange med ti for å finne ut hva det samme koster i Norge. Det betyr da at "alt" er grovt overpriset i Norge.

Det har nok sin forklaring i at lønningene også er grovt overpriset i forhold til USA.

Vanlig lønn for en kassadame med mange års erfaring, for eksempel, er 15 dollar i timen. Sønnen min på 17 tjener 130 kroner timen på å plukke stein om dagen. Da er det bare å regne litt.

Edit- rettet opp summen og slettet et innlegg fra ErlendB som gjorde meg oppmerksom på tabben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta denne for eksempel: http://www.guitarcenter.com/Jackson-RR1-USA-Randy-Rhoads-Electric-Guitar-103657045-i1146998.gc

det regnet om til norske kroner blir rundt 13 000 - 15 000 kr.

Men på en annen side er jo alt mye billigere i USA, men er bare så irriterende at det liksom skal være 10 000 kr forskjell :(

En litt billigere Japan lagd Jackson RR3 som koster mellom 6500 og 7000 kr i Norge er jo også billigere i USA (de koster ca 4300 kr i USA) men da er det liksom bare snakk om 2000 kr.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta denne for eksempel: http://www.guitarcen...045-i1146998.gc

det regnet om til norske kroner blir rundt 13 000 - 15 000 kr.

Men på en annen side er jo alt mye billigere i USA, men er bare så irriterende at det liksom skal være 10 000 kr forskjell :(

En litt billigere Japan lagd Jackson RR3 som koster mellom 6500 og 7000 kr i Norge er jo også i USA (de koster ca 4300 kr i USA) men da er det liksom bare snakk om 2000 kr.

med vekslingskurs i øyeblikket snakker vi et spenn i norske kroner 12500-15500 (ca). Hiv på frakt (minst $100, eller drøyt 600 kroner) og legg på norsk mva. På $2500 "for good measure" lander vi på ganske runde 20000 kroner. I tillegg må du org'e transport fra statene og hit på egenhånd. Gjorde dette med en gitar jeg kjøpte for endel år siden, kosta meg rundt 1500 ekstra mener jeg å huske. Mulig postboksselskapene er blitt billigere siden den gang siden alt i statene har gått i dass :P I tillegg er du shit outta luck om det skulle være noe føkk med gitaren når du får den, eller i løpet av de første årene du har den.

Da syns jeg strengt tatt ikke de norske prisene er så ille likevel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.