Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngtchie og hans mange gitarer [11.12.2011]


Anbefalte innlegg

Kule gitarer!

Hva slags er den lengst til venstre? Den hadde en spesiell form!

Selvfølgelig, formen er jo basert på en Gibson Les Paul Special DC ;)

Selv hadde jeg vel plukket med meg den til høyre hvis jeg skulle valgt en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule gitarer!

Hva slags er den lengst til venstre? Den hadde en spesiell form!

Det er den elektriske gitaren jeg har eid lengst, kjøpte den for ca. 5 år siden og gjorde mine første konsertopptredener med den. Det er en Tradition MTQ, ganske rimelig gitar som har gjort jobben sin merkverdig bra. Svært bra treverk, mahogany kropp og hals og lønn i toppen. Rosentre gripebrett, må vite. Mikkene er standard, helt kurant lyd på begge to.

Bilde_1047-Kopi-1.jpg

Bruker den ikke så altfor ofte, men den har høy affeksjonsverdi for meg, så jeg tviler på at jeg blir å selge den med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte gitarer all tre. Ser at du også har handlet hos forumets RG- pusher :) Hvordan liker du den?

Fortsatt litt tidlig å si, men etter å ha puttet på nye strenger og justert Floyd'en litt, så virker den som en solid og lettspilt gitar. Trenger bare litt intonering, så er den klar til bruk.

Må slenge på nye mikker, de som var på er for hotte for min smak. Har forhørt meg litt rundt omkring, og snuser litt på Humbucker from Hell eller PAF Pro i halsposisjon, og kanskje muligens en Tone Zone is stol for litt tyngre riffing og lignende. Må uansett ha noe med vintage-feel i hals, det er førsteprioritet.

Herlig å se gitarer i god stand. :) Snezen tar seg fortreffelig ut også, er ikke for harry blant de to litt mer konservative gitarene. Liker også at du har tre vidt forskjellige stoler, samt gull, svart og nikkel mekanikk. :D

Variety is the spice of life. Tror disse gitarene kan bli værende hos meg i lang tid fremover, siden hver har et spesielt særpreg og funksjon, i tillegg til utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge på nye mikker, de som var på er for hotte for min smak. Har forhørt meg litt rundt omkring, og snuser litt på Humbucker from Hell eller PAF Pro i halsposisjon, og kanskje muligens en Tone Zone is stol for litt tyngre riffing og lignende. Må uansett ha noe med vintage-feel i hals, det er førsteprioritet.

har en tonezone i bridge på min, låter jævlig stramt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice collection, fint å slippe å se liksom-slitte gitarer innimellom.

Og hvorfor var du ikke i Vadsø på torsdag ?????

Hørte først om det i dag, var visst en enormt bra gig. Må virkelig få det med meg neste gang dere spiller, dere er det eneste lokale bandet jeg er interessert i å se live.

Du fikk skryt, btw. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.