Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Point Taken


Sverre

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg var med å starte opp et bandprosjekt i januar, og nå er førse inspilling ute. Vi spiller en slags rock-ish greie, jeg er veldig dårlig på sjangernavn. Vil gjerne ha konstruktiv kritikk, men legger vekt på at dette er en demo rasket sammen på et par-tre timer med utstyr litt under pari på øvingsrommet vårt, så ikke forvent kremlyd. Sangen er modifisert en smule i etterkant, men ikke mye.

På forhånd takk!

:)

Point Taken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye å jobbe med.... Vil anbefale at du/dere jobber mer med denne innspillinga. Her var det sur vokal og gitar i tillegg til at kompet ikke er stødig og mye er ikke i "time". Ikke veldig bra lyd, som du nevner, selv om balansen er ganske grei. Låtideen er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker melodi-ideen. Denne kan jobbes fram til å bli bedre. :)

Men støtter ellers Audun. Her må man øve på å synge og spille både renere og med bedre timing.

Jeg lurer litt: Hvor mye øver dere sammen? Dere høres ikke helt samspilte ut.

For min del synes jeg nok først og fremst timingen er det viktigste å jobbe med, og det krever samspill. Vokalisten trenger helt sikkert en eller annen form for monitorering av egen stemme, for dette låter omtrent som når man synger med MP3-spiller på ørene og ikke hører seg selv gjennom musikken ellers.

Evt. sur gitar fikses med stemming.

Rent opptaksteknisk synes jeg det meste er for "tørt". Tror en tanke romklang i kontrollerte doser hadde hevet dette et par hakk, men opptaksteknikk alene opphever ikke timingsproblemer og sur vokal.

Lykke til videre meg prosjektet. Øve, øve jevnt og trutt, så blir det bra til slutt. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.