Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sliter så jævlig med takt


andersio

Anbefalte innlegg

Hei, skal begynne å lære en eller annen sang (tips) Som jeg skal synge og spille for musikklæreren. Noe jeg synes er veldig vanskelig, med å synge og spille er å holde riktig takt, eller strumme riktig. Synes det er så vanskelig. Klarer ikke å holde takta på Knocking on heavens door engang:( Noen som har tips? Å spille selve grepene er ikke noe problem, men det er takten som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal begynne å lære en eller annen sang (tips) Som jeg skal synge og spille for musikklæreren. Noe jeg synes er veldig vanskelig, med å synge og spille er å holde riktig takt, eller strumme riktig. Synes det er så vanskelig. Klarer ikke å holde takta på Knocking on heavens door engang:( Noen som har tips? Å spille selve grepene er ikke noe problem, men det er takten som er vanskelig.

1. tramp foten til en sang du liker og legg merke til om du klarer det, eller ikke

2. dans til en låt du liker

3. metronom

4. utfør anslag på en enkeltstreng etter metronom

5. utfør dobbelanslag på enkelstreng etter metronom

6. utfør anslag på A, C, D, A, C, D etter metronom

7. utfør dobbelanslag som nevnt i punkt 6 etter metronom

Nå har du brukt kanskje 1 time. Sett på ZZ-top og la grange eller tush - en skikkelig rytmekiller, og la foten gå sammen med anslagene uten å ta grep. Gjør dette i 15-20 minutter. Terp kun på introen.

Gjenta punkt 6 etter takten. Hvis ikke det sitter da, så må du øve mer, men ikke fortvil - det kommer helt sikkert. Viktig å øve på "kjedelige" teknikker og ting for å bli god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal begynne å lære en eller annen sang (tips) Som jeg skal synge og spille for musikklæreren. Noe jeg synes er veldig vanskelig, med å synge og spille er å holde riktig takt, eller strumme riktig. Synes det er så vanskelig. Klarer ikke å holde takta på Knocking on heavens door engang:( Noen som har tips? Å spille selve grepene er ikke noe problem, men det er takten som er vanskelig.

Det er øving som skal til. Det kommer til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg sanger som har en veldig jevn og lik rytme på gitaren. Første eksemplene jeg kommer på er "mil etter mil" og "This is my life".

Disse er det jo bare å vispe opp og ned på annenhver gang, type "enogtoogtreogfirog", altså åttedeler, hvis det sier deg noe.

Andre har sikkert bedre eksempler enn "oldiseksemplene" mine.

Øv på det først, til det sitter. Knocking on heavens door er mye vanskeligere rent rytmisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.