Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Single Coil i NECK?


Tordenskrald

Anbefalte innlegg

Jeg liker Malmsteen lyden men også Scott DiGoias pink floyd soloer, Steve Vai eller John Petrucci.. Lurte på folks erfaring og deres beste valg og hvorfor! Bare prøver å finne ut noe via chatte enn å kjøpe, lodde , klippe selge..

Har en Tom Anderson SA-1 i denne ESPn, hvordan er den i forhold til seymour duncans quarter pounder SSL 4 eller Dimarzio YJM HS-4?

Hva er de forskjellige bra og dårlig på;

Rams opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimarzio Cruiser (samme som Andy Timmons bruker)

rett og slett herlig pickup...ikke la deg lure av at det er en rail-pickup, den låter som en jævlig tykk og smooth single-coil, men samtidig veldig klar i lyden.

Beste pickupen Dimarzio har gitt ut etter min mening :P

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimarzio Cruiser (samme som Andy Timmons bruker)

rett og slett herlig pickup...ikke la deg lure av at det er en rail-pickup, den låter som en jævlig tykk og smooth single-coil, men samtidig veldig klar i lyden.

Beste pickupen Dimarzio har gitt ut etter min mening :P

D

ÅH ? Det må jeg sjekke ut:-) Høres ut som lyden jeg ønsker:-) takker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vai, kjører vel for det meste HSH, oppsett? Petrucci kjører vel HH? Mulig de har montert split...?

Ja man hører Vai sjelden med noen annet enn full humbucker i neck, samme med Petrucci.

Petrucci brukte DiMarzios Humbucker from Hell i Images and Words og Awake tiden, den har en single-coil-aktig touch, ganske så stilig pickup.

Malmsteen på den andre side har pickuper med temmelig svak output, selv om pickupene teknisk sett er humbuckere, er det vintage strat toner, bare med litt mindre topp.

Og nå er del vel SD Fury som gjelder! http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/stks10_yjm_fury/ :)

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på anbefalingen av dimarzio cruiser smile.gif

Finfin singlecoil-aktig lyd, uten den enorme volumforskjellen man vanligvis får når man kombinerer neck singlecoil med bridge humbucker.

Ellers er en air-norton S et brukbart trygt alternativ cool.gif (riktignok ikke en singlecoil da..)

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimarzio Cruiser er mer anvendbar enn YJM Fury coilene? Litt skarpere lyd som vai /petrucci liker?

Ja jeg vil si det, spesielt om du har en humbucker i bridge som er kraftig. Blir litt stor forskjell i output mellom de. Jeg gikk akkurat fra en DiMarzio PAF(ganske svak) til en Duncan Custom Custom, og nå må jeg vurdere en ny neck single-coil med litt mer guffe. Jeg heller mot en DiMarzio FS-1. John Norum brukte de i gamle dager før han klikket og gikk over til Les Paul.... :) Han hadde killer heavy strat-tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vel kanskje ute etter en mellom ting mellom malmsteen og vai/petrucci.. er da Cruiser den mellomtingen? Air Norten S har den litt av den malmsteen 19/21 fret lyden og strat lyden..

Air Norton høres ikke ut som en singlecoil i det hele tatt, så jeg synes ikke den kan sammenlignes med Malmsteen lyden.

Synes også at Cruiseren gir en myye mer punchy tone enn det jeg vanligvis forbinder med Malmsteen.

Begge to er knallbra mikker, men det spørs hva du er mest ute etter...

Hvis du vil ha singlecoil soundet, så ville jeg gått for en Cruiser.

Sjekk ut noen klipp med Andy Timmons, så får du et lite inntrykk av hvordan den låter.

Hvis du er interessert i air norton, så sjekk ut Dream Theater mellom "Awake" og "Scenes from a memory" platene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.