Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkelt opptak fra en amp/kabinett


Neros

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nytt stasjsmile.gif

Det finnes mange måter å mikke opp en høyttaler på. Den måten jeg beskrev tidligere i denne tråden er den mest nøytrale. Her får du med hele frekvensspekteret fra høyttaleren. Hvis du velger å gå nærmere med mikken enn dette begynner mikken å fungere som en EQ. Hvis du plasserer mikken helt inntil kabinettet (som de fleste gjør) så er det viktig å bruke ørene for å få ting til å låte fint. Rett ut for senter på høyttalerelementet får du mer høye frekvenser (diskant), ut mot kanten av elementet får du mer bass. Hvis du skal bruke mer enn en mikk så er det viktig å passe på fasing mellom mikrofonene. Som oftest blir det både best og enklest med en velplassert mikrofon.

Lykke til!

Takker for info.. Jeg brukte din metode i går, og jeg synes det låt helt suverent..

Så da tror jeg at jeg holder meg til denne oppskriften inntil jeg blir mer kjent med utstyret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de der Behringer-mikkene? Fornøyd med dem eller? Skulle kjøpe den pakken selv, men gikk for en dyrere Sennheiser som jeg ikke har fått prøvd ennå!

Neste perm, så venter det en Sennheriser mikk og Taylor gitar i vente :D

Btw, hvor kjøpte du stativet, og hvor mye ga du for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de der Behringer-mikkene? Fornøyd med dem eller? Skulle kjøpe den pakken selv, men gikk for en dyrere Sennheiser som jeg ikke har fått prøvd ennå!

Neste perm, så venter det en Sennheriser mikk og Taylor gitar i vente :D

Btw, hvor kjøpte du stativet, og hvor mye ga du for det?

Du kan jo høre forskjellen i praksis her-

Husk at det er flere ting inne i bildet. SM-en har "popfree" bryter, det har ikke Behringeren. Behringeren feeder lettere, ikke så stilig live. Den har også mere håndstøy. SM58 er "industristandard" og vanvittig testet på veien.

Så får man vurdere om det spiller noen rolle eller ikke. Lydmessig er lyden,under de premissene som "testen" er gjort under, minimal etter min mening. Jeg har flere av begge merkene, og bruker helst SM58, fordi det er trygt, ikke fordi de låter bedre. Slipper jeg opp for SM, plukker jeg fram Behringeresken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.