Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer reverb


Fluehode

Anbefalte innlegg

Heisann. Bare lurte på om noen har prøvd behringer dr600? Jeg trenger en reverb og er ikke spesielt kresen på lyden og tenkte at denne kan funke til prisen.

Det jeg lurer på i forhold til om noen har prøvd den, er om den faktisk gjør det den skal og hvor mye den støyer? (Et problem jeg vet behringerpedalene har...) HAr ikke store krav, men om den er FULLSTENDIG ubrukelig hadde det vært greit å få en heads-up..

Det var jo en kar tidligere som sammenlignet delayen med en boss og det fungerte vel helt ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diverse Behringer utstyr.

Min oppsummering:

* De små mikserne og lydkortene er greie. Gjør jobben og har så langt ikke sviktet meg.

* Målemikken ECM8000 er utrolig mye for pengene. Ikke noe for musikkopptak, men flott om man skal måle frekvensrespons i rom, høyttalere etc. Har bare ubetydelige avvik fra en snorrett frekvensrespons.

* De rimelige gitareffektene er av dårlig kvalitet, både lydmessig, støymessig og byggemessig. Mitt råd er å styre unna disse.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den testen CastorFiber utførte sier vel det meste; forskjellene er små, og i en miks med andre instrumenter vil du ikke høre den store forskjellen. Den største forskjellen mellom Behringer og andre pedaler ligger i byggekvaliteten, men du kan jo kjøpe 2-3 Behringer reverb-pedaler for det du må gi for f.eks. en Hardwire RV-7 (som er skikkelig god, men koster ca 1.600).

Testen det henvises til er forøvrig en test mellom delay-pedaler og ikke reverb-pedaler. Det er nok lettere å lage en OK delay-pedal enn en OK reverb-pedal, fordi en digital reverb bygges opp av en serie svært korte delays, og dette kan gi en uønsket chorus-effekt i tillegg (spesielt hvis du skrur reverben høyt).

Et godt alternativ kan være T-Rex Tonebug Reverb til rundt tusenlappen, eller en Z.Cat Triverb til ca 700. Har skrevet en kjapp anmeldelse av Triverben i denne tråden: Z.Cat Triverb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man selv har prøvd noe og kan forsvare å si det er crap, da må det være lov :rolleyes:

Men den gjengen her på forumet som 'har hørt at..', de kan like gjerne holde kjeft...

Behringer delay, phaser og flanger som jeg har prøvd har hørt ok ut, men flere av boksene har fått trøbbel med power-pluggen...

Edit: Ikke lett å stave FLANGER!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, speaking about crap - just came to think about it: Billions of flies can't be wrong... eat shit! :P

Det ligger vel i kortene at utstyr som er veldig billig ikke er like bra som det som koster 10 ganger så mye, men spørsmålet er om det bare er tiendeparten så godt. For de som jobber med støymusikk må jo uansett en del billig ræl være fantastisk å få nevene i, og låter det ikke ille nok fra før er det bare å finne fram loddebolten og herpe det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en DR600, så jeg kan jo dele mine erfaringer.

Først vil jeg si at jeg har flere Behringer stompbokser, og her må du være meget selektiv.

Nå skal ikke jeg gå inn på plastboks vs. metallboks osv., det forstår vi vel alle forskjellen på.

Men du må faktisk teste ut hver enkelt for å se om den låter slik du ønsker. Noen låter veldig bra,

andre er rett og slett ubrukelige.

Tilbake til DR600: Jeg kjøpte denne utestet, med tanke på prisen, og har i mange mange år brukt Midiverb III og IV

på gitar. Så umiddelbart var jo dette en gedigen nedtur!

Men så prøvde jeg en del fram og tilbake, og fant ut at denne kan sammenliknes med en grei innebygd fjærklang a.la

Twin Reverb etc. Den har flere algoritmer som hall, room, spring og gate. Jeg fant at hall-algoritmen med maks reverb-time

var akkurat på grensen til hva jeg kan tåle gjennom en gitar-amp. Da har du klanglengde omtrent lik ei fjær.

Resultatet er at jeg har brukt den en del til øving nede i kjelleren, men når jeg nå skal ut på noen jobber igjen vil jeg nok velge Midiverb, siden jeg har dem. Men som det ble nevnt her, gitaren blir jo mikset sammen med en masse andre instrumenter, så det er vel tvilsomt om noen i salen vil merke den store forskjellen.

Jeg ser at en del her elsker å sable ned alt Behringer produserer, men det finne faktisk mye bra her også.

Skulle gjerne startet en tråd her for evaluering av de forskjellige stompboksene deres, for her finnes det både og... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en DR600, så jeg kan jo dele mine erfaringer.

Først vil jeg si at jeg har flere Behringer stompbokser, og her må du være meget selektiv.

Nå skal ikke jeg gå inn på plastboks vs. metallboks osv., det forstår vi vel alle forskjellen på.

Men du må faktisk teste ut hver enkelt for å se om den låter slik du ønsker. Noen låter veldig bra,

andre er rett og slett ubrukelige.

Tilbake til DR600: Jeg kjøpte denne utestet, med tanke på prisen, og har i mange mange år brukt Midiverb III og IV

på gitar. Så umiddelbart var jo dette en gedigen nedtur!

Men så prøvde jeg en del fram og tilbake, og fant ut at denne kan sammenliknes med en grei innebygd fjærklang a.la

Twin Reverb etc. Den har flere algoritmer som hall, room, spring og gate. Jeg fant at hall-algoritmen med maks reverb-time

var akkurat på grensen til hva jeg kan tåle gjennom en gitar-amp. Da har du klanglengde omtrent lik ei fjær.

Resultatet er at jeg har brukt den en del til øving nede i kjelleren, men når jeg nå skal ut på noen jobber igjen vil jeg nok velge Midiverb, siden jeg har dem. Men som det ble nevnt her, gitaren blir jo mikset sammen med en masse andre instrumenter, så det er vel tvilsomt om noen i salen vil merke den store forskjellen.

Jeg ser at en del her elsker å sable ned alt Behringer produserer, men det finne faktisk mye bra her også.

Skulle gjerne startet en tråd her for evaluering av de forskjellige stompboksene deres, for her finnes det både og... ;)

Interressant... Kan du si noe om støyforhold i boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no støy i min i alle fall.

Du skrev jo at du ikke var kresen, og det er en klang som virker. Og når man tar prisen i betraktning

kan det godt forsvares. Men du må være klar over at du er lysår fra en Lexicon-klang.

Kan du ikke finne en butikk hvor du kan teste den? Eller, den er muligens så billig at den bare selges i emballasje?

Kom på en ide: Jeg er litt opptatt utover ettermiddagen, men jeg kan jo se om jeg kan gjøre et lite opptak med den jeg har og legge det ut her.

Det vil i så fall ikke komme før seinere i kveld. men jeg skal se hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no støy i min i alle fall.

Du skrev jo at du ikke var kresen, og det er en klang som virker. Og når man tar prisen i betraktning

kan det godt forsvares. Men du må være klar over at du er lysår fra en Lexicon-klang.

Kan du ikke finne en butikk hvor du kan teste den? Eller, den er muligens så billig at den bare selges i emballasje?

Kom på en ide: Jeg er litt opptatt utover ettermiddagen, men jeg kan jo se om jeg kan gjøre et lite opptak med den jeg har og legge det ut her.

Det vil i så fall ikke komme før seinere i kveld. men jeg skal se hva jeg kan gjøre.

Ok, takk, var mest støyen jeg tenkte på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.