Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken er mest troverdig?


Thorris

  

57 stemmer

  1. 1. Hvilken var best?

    • Den øverste, helt klart!
    • Den nederste var jo heelt konge!
    • syntes ikke det var så stor forskjell.. begge var bra..
    • ingen av dem..


Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lakken på #1, er vel blitt som den har blitt pga nitrolakken er mye "dårligere" en dagens lakk. Dessuten var gitaren sikkert hardt brukt av en brutal gitarist.

Ellers henger jeg meg på undringen: Hva skal du med en slik gitar? Du kan jo ikke bli sett med den offentlig, det blir veldig upersonlig og du har ikke slitt den selv. Kjøp heller en Custom Shop, 60's player eller noe liknende; slit den selv og bruk den live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke bli sett med den offentlig

Jo hvis du blir jævlig jævlig god og oppnår legende status selv så kan du bruke den på en SRV cover som en tribute, hmmmmmmmmm how likely is that to happen?

Henge på veggen kanskje? Jeg ville nok heller hatt et fett bilde av SRV med #1. Når det gjelder relic jobben ble den gjordt i en egen "bås" på custom shop'en når jeg var der og ikke mexikanske husmødre og ja de bruker slipemaskin og slår på gitaren med bla. et nøkkelknippe og div andre dertil egnede gjenstander og ja det føles helt absurd å skulle betale ekstra for å la noen herpe gitaren din.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dette skjer, da kan man kjøpe seg en slik gitar.

Hmm.... Jeg har vel kanskje bidratt til at vi har driftet litt off topic her. :D Trådstarter lurte jo bare på hvilken av de to som er mest troverdig.

Mitt svar = Ingen av dem har noen troverdighet overhodet, for alle vet at det ikke er #1 uansett.

Wasted bucks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Jeg har vel kanskje bidratt til at vi har driftet litt off topic her. :D Trådstarter lurte jo bare på hvilken av de to som er mest troverdig.

Mitt svar = Ingen av dem har noen troverdighet overhodet, for alle vet at det ikke er #1 uansett.

Wasted bucks :D

Du må da godta premissene for problemstillingen for svarte. Hvem av disse ligner mest på Kristen Gislefoss? Ingen, fordi alle vet at ingen av dem er Kristen Gislefoss?

Forøvrig var den nederste kopien til fender adskillig bedre en den øverste. Enig med Audun der.

Tipper halvparten av de som klager på at gitarer med aged finish er teit, går med ferdig slitte jeans fra barneavdelingen på H&M uten å ofre en tanke. For min del kan folk kjøpe asken etter ferdig brente gitarer for alt jeg bryr meg. Har man penger til det, ser jeg ikke problemet.

Gleder meg til gitarnorge stikker på Italiensk restaurant og halvparten av medlemmene sender ut vinen igjen fordi det er ferdig gjæret druesaft ;)

Endret av Petter Pan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir et mål i seg selv å ha en gitar som er likt slitt som gitaren til en eller annen tjofs man idoliserer - da begynner det VIRKELIG å skurre for min del.

Det er da ganske forståelig? En hver tilnærming som gjør gitaren mer lik the real deal legger vel til en ny dimensjon av autentisitet. Om jeg har lyst på gitaren til en kjent gitarist er vel målet å komme så nær den opphavlige gitaren som mulig. Hvis formålet med gitaren er å etterligne en annen gitar spiller det vel heller ingen rolle hvem som har slitt den? Instrumentet er jo fullt ut spillbart, det er jo kun snakk om en kosmetisk operasjon på lik linje med en lakkeringsjobb, et klistermerker eller en gitarreim.

Jeg hadde forstått deg hvis du var en kategorisk motstander av signaturmodeller (hvilket ville vært ganske ironisk mtp. at du spiller på en Les Paul), men å prøve å gjøre noe stor forskjell på signaturmodeller som er ferdig slitte og signaturmodeller som ikke er det synes jeg i grunnen bare virker litt søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kun smak og behag. Hurra for forskjellig smak og behag. Hvis alle skulle spille på den gitaren som alle var enige om var mest for pengene, hadde det fineste utseendet og som kunne tilfredstille krav til hals og så videre som et kompromiss, ville vi ha funnet opp "sosialdemokratigitaren". Grøss.

Videre- en sånn "relicsak" har da ikke noe med fornuft å gjøre. Derfor blir det litt feil å dra fram fornuftsargumenter. Det har ikke noe med saken å gjøre, like lite som spørsmålet "trenger du en gitar til" har med det å gjøre om jeg har lyst på en til, eller om jeg kjøper en til.

Jeg trenger ikke å skjønne, like eller på noe vis klappe for en slik gitar, men det er flott at andre liker den uten at jeg trenger å gremme meg over det.

Hvis noen ikke liker mine gitarer, er det helt greit. Det er mine. Jeg liker dem. Det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrumentet er jo fullt ut spillbart, det er jo kun snakk om en kosmetisk operasjon på lik linje med en lakkeringsjobb, et klistermerker eller en gitarreim.

Jeg hadde forstått deg hvis du var en kategorisk motstander av signaturmodeller (hvilket ville vært ganske ironisk mtp. at du spiller på en Les Paul), men å prøve å gjøre noe stor forskjell på signaturmodeller som er ferdig slitte og signaturmodeller som ikke er det synes jeg i grunnen bare virker litt søkt.

Her favner du forsåvidt essensen i mine personlige motforestillinger.

Etter mitt syn er det ok med en signaturmodell, om den skiller seg ut fra en standard pga andre mic'er, annen halsprofil osv. Ta Schecter sin Pete Dee modell f.eks. I bunn og grunn en Tele med minihumbucker / humbucker, splitcoils, Bigsby tremolo, og nydelig hvit finish med binding. Om det er en slik gitar jeg vil ha, må jeg kjøpe den signaturmodellen, uavhengig av hva jeg syntes om pønkrock.

Om jeg vil ha en tilsvarende gitar som SRV, så kan Fender levere meg en eksakt lik gitar. Det jeg ikke forstår, er at noen vil kaste god klink etter en slik gitar etter at noen har kastet bort det meste av gitarens liv.

Men tilbake til topic. Selv om trådstarter er premissleverandør, så må det da gå an å mene at ingen av dem "troverdige", og gi uttrykk for at det finnes bedre alternativer å putte pengene i.... . B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her favner du forsåvidt essensen i mine personlige motforestillinger.

Etter mitt syn er det ok med en signaturmodell, om den skiller seg ut fra en standard pga andre mic'er, annen halsprofil osv. Ta Schecter sin Pete Dee modell f.eks. I bunn og grunn en Tele med minihumbucker / humbucker, splitcoils, Bigsby tremolo, og nydelig hvit finish med binding. Om det er en slik gitar jeg vil ha, må jeg kjøpe den signaturmodellen, uavhengig av hva jeg syntes om pønkrock.

Om jeg vil ha en tilsvarende gitar som SRV, så kan Fender levere meg en eksakt lik gitar. Det jeg ikke forstår, er at noen vil kaste god klink etter en slik gitar etter at noen har kastet bort det meste av gitarens liv.

Men tilbake til topic. Selv om trådstarter er premissleverandør, så må det da gå an å mene at ingen av dem "troverdige", og gi uttrykk for at det finnes bedre alternativer å putte pengene i.... . B)

Sitter og humler godt for meg selv her jeg sitter :lol:

Om JEG(!) vil ha en gitar som er en etterligning av gitaren SRV spilte på har vel ikke noe med hva dere syntes.. Jeg vil rett og slett ha en slik gitar fordi jeg syntes det hadde vært stas å ha "SRV sin gitar" hengende på veggen. jeg driter i hva dere syntes om det. Hvis ikke dere har lyst til og kjøpe en slik gitar SÅ IKKE KJØP EN! lei av alle kverulantene her.. akuratt som broren min.. *blæææ*

Hvis dere bare skal snakke negativt om mine ønsker så hld kjeft.. rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og humler godt for meg selv her jeg sitter :lol:

Om JEG(!) vil ha en gitar som er en etterligning av gitaren SRV spilte på har vel ikke noe med hva dere syntes.. Jeg vil rett og slett ha en slik gitar fordi jeg syntes det hadde vært stas å ha "SRV sin gitar" hengende på veggen. jeg driter i hva dere syntes om det. Hvis ikke dere har lyst til og kjøpe en slik gitar SÅ IKKE KJØP EN! lei av alle kverulantene her.. akuratt som broren min.. *blæææ*

Hvis dere bare skal snakke negativt om mine ønsker så hld kjeft.. rett og slett..

Regner med at du ikke sitter å humler, men humrer :D

Naturligvis kjøper du akkurat hvilken gitar du vil, akkurat som alle vi andre gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.