Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny gitar, Superstrat


Neros

Anbefalte innlegg

Howdy..

Jeg (+ en 12 og 14 åring) er på let etter en ny gitar (eve strøken pent brukt)..

Det som er merket i bold er ufravikelig krav..

Vi ønsker:

- Superstrat form

- slank hals

- Gjerne Ibenhold fretboard, men ikke krav.

- Jumbo frets

- IKKE Reversed headstock

- Floyd (ikke et krav, men har den floyd skal den være original)

- Satin/mat eller oljet hals.. mao, ikke glattlakkert hals

- 25 1/2 scala lengde (eller deromkring)

- pup konfig H-S-H (eve H-S-S)

- Se fresh ut.. Jeg liker møbelgitarer, kidsa hjemme liker tivoli, men jeg er sjefen(trur eg)

- Budsjett 10K

Spec. over skriker Dean MAB1, kidsa hjemme hadde nok jublet, men jeg er som sagt glad i spillet fra treverk. (Quiltet topp)

Ibanez RG serien kan vi skippe med en gang, liker dem ikke :lol: Samt alle ensfargede lakkerte gitarer. De blir for kjedelig, da er det bedre med fullt tivoli-tullet til Dean..

Noen som har et råtips....???

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schecter`n har jeg kikket på.. Har en Hellraiser C7 fra før, så her har vi en gitar vi kjenner fra før.. Bra saker :)

Reversed headstock utgår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blir avgjørende for forslagene er hvor viktig "Satin/mat eller oljet hals.. mao, ikke glattlakkert hals" er. Det er ikke mange gitarer som tilfredsstiller absolutt alle kravene, så da spørs det kanskje litt på prioriteringsrekkefølgen :)

Dette punktet du nevner er rimelig hamret i stein, og da eksluderes mye.. Det er jeg klar over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette punktet du nevner er rimelig hamret i stein, og da eksluderes mye.. Det er jeg klar over..

Jepp - da bommer vel alle forslagene så langt.

Jeg har da to forslag - et av hvilket jeg har kommersiell interesse i ;)

1) Vent en måned eller to og få en ny Buddy Blaze med verdens deiligste satin hals (min mening). Koster nok under budsjett til at du kan bruke resterende på å få en feit lakering (feks av vår svenske venn her på forumet)

2) Kjøp en gitar som tilfredstiller på de andre punktene og puss ned halsen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette punktet du nevner er rimelig hamret i stein, og da eksluderes mye.. Det er jeg klar over..

Du kan altids fikse det problemet med litt maskeringstape, sandpapir og olje :)

Se litt på ESP M2 neckthrough. riktig nok ikke i naturlig finish, men ellers møter den alle kravene dine (neckthroughene til ESP har satin finish bak halsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne som Ossyvezzy selger?

Takk for at du nevnte gitaren min :)

Altså den koster jo riktig i forhold til det du vil ha, og har egentlig alt bortsett fra H-S-S/H-S-H, men den har H-S/H (jeg skriver S/H fordi den er veldig clean og myk som passer bra til roligere greier + den høres ikke helt ut som en typisk humbucker).

Den har oljet hals, og fine flammer i treet, men nå har den jo reverse headstock ... Ellers burde den være perfekt for det du spør etter. Riktig pris, orginal floyd, oljet hals, jumbo bånd uten noe slitasje, slank hals, superstrat form ...

Bare å ta kontakt hvis du har interesse for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.