Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyst å drømme om ny amp...


doph

Anbefalte innlegg

Ampene jeg har pr.dags dato:

En Mesa triaxis/G-Major/Seymour Duncan KTG 2x100 - Har også et Mesa 2:90 og et Peavey classic sluttrinn, jeg driver å bytter mellom de 3 sluttrinna...

En Mesa Boogie F-50 1x12 combo

En Groove Tubes Solo 75 1x12 combo

Fender champion 600

Marshall JMP 2204 50w topp

Peavey Triumph 60w 1x12 combo

-----

Jeg trenger absolutt ikke noe ny amp, men så er det da slik at jeg har rett å slett lyst på en ny amp.... en steinbra amp...

Jeg spiller mye live, trenger noe som overlever på veien, samtidig som jeg jobber mye i studio.

Jeg spiller i hovedsak hard-rock/heavy metal (Lydpreferanser; Iron Maiden, Dream theater, Jorn, Deep Purple...osv)

Så jeg trenger nok en high-gain amp...

Samtidig så spiller jeg mye rart i studio, fra funk til pop, til clapton blues.

Det som er viktig er en god vreng, loop, varm og fin clean kanal... Så har jeg et lite ønske om minst 3 kanaler... 4 hadde vært hendig...

Om det er topp, eller combo er ikke så viktig.

Jeg har alltid vært en mesa entusiast, men har mine mistanker om at det er navnet som veier tyngst, så igjen jeg er så "dum", vil noen kanskje mene, at navnet er VIKTIG! ;-)

Kan godt være en EL-34/KT-88 amp, eller en type amerikansk 6L6... eller kanskje begge deler? :-)

Begynner å ligne veldig på en Mesa Road King dette ;-)

men åpen for nye forslag!

Så har noen tips til hva jeg trenger? Penger betyr ikke noe når det kommer til fett gitarutstyr!

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger 2 stk Hughes & Kettner Triamp MKII på Finn.no. Jeg har en slik selv og den passer utmerket godt inn i din beskrivelse av forsterker du har lyst på. Absolutt verdt å sjekke ut. Vet ikke hvor i verden du befinner deg, men du er velkommen til å prøve min i Bergen om ønskelig :)

6-kanaler (3 separate preamper)

Parallell og seriell effekt-loop

EL34

Mulighet for midi styring (med midi-modul)

Innebygget Red Box

Endret av Eclipse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om så mange 3 kanals topper hvor folk bruker/liker alle 3 kanalene. Jeg drømmer om en Soldano SLO100 men det er bare den ene kanalen. En CAE PT100 hadde kanskje være no i forhold til den musikken du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar... Tenkte å sjekke ut Triamp MkII, den ser lovende ut.... eneste som er litt kjedelig, er at det er Hughes&Kettner.... Sikkert en steinbra amp, men føler ikke navnet veier så mye som f.eks Diezel (Som jeg også vurderer, men bekymrer meg litt for at de låter litt "Hi-Fi")

Men etter å ha sett litt rundtomkring, så skal jeg teste ut en slik! :-)

I salute you guys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.