Web Analytics
Jump to content

Sjekk ut vår nye EP!

phatman
 Share

Recommended Posts

Sjekk ut to sanger fra EPen vår på urørt!

http://www.nrk.no/urort/Artist/SetitAlight/default.aspx

http://www.nrk.no/urort/default.aspx

Vi ble nylig også plukket ut til urørt anbefaler tross nylig opprettet profil :)

Det er den dessverre umixede versjonen som er linket til på forsiden av urørt.

Har lastet opp mixede og mastrede versjoner. Vi har spillt inn alt, mikset og mastret selv.

Fikk litt hjelp av Pål Brekkås fra brygga studio til miksing dog.

Edited by phatman

Assistance er jo bare nydelig :) Angående Set it alight, kjøper jeg ikke helt det rytmiske i "buildup'en" på mellompartiet (2.00 - 2,30) det er sikkert teoretisk riktig og ideén er god, men det er ikke helt øre vennlig på en måte, uten at jeg kan sette fingeren på hva som ikke fungerer helt. Også ville jeg dratt til med en enkel og melodiøs "gitarsolo" etter dette partiet for å gjøre låta litt mindre oppstykket.

Men nå er jeg kritisk altså, og husk kritikken kommer fra en som først og fremst hører på musikk, og ikke en som er særlig skolert i musikkteori eller har særlig imponerende evner som komponist :D

Takker for hyggelig tilbakemelding folkens!

Vi er et trondheimsband ja. Er flere i bandet som er fans av The HEX, telefredrik! Dere er dritkule :)

@Greener: Takk for konstruktiv kritikk! Interessant å høre dine synspunkter siden det du nevner har ikke blitt nevnt for oss før. (Du mener forresten sangen Recollection?)

Av gitarutstyr er det brukt en Cornford RK100 + en del effekter og Axe FX Ultra rett i bordet.

Trommer er et custom Ruff-sett med diverse symbaler og forskjellige mikker til oppmikking(husker ikke nøyaktig mikker i farta).

Bass er DI.

Takker igjen :)

@euphor: Var på en mikroturne i forrige uke, så fikk ikke sjekket ut Bel Canto før nå. Synes ikke det ligner noe serlig dog.. hehe.

Til dere som er i Trondheim, så spiller vi i Ila-parken 17.mai samt på Musikkfest 5. juni. Kom og sjekk oss ut! :)