Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp jeg sliter!


kroffer

Anbefalte innlegg

Hoppla!

Jeg har blitt uvenn med gitaren min. Det er ikke noe kult i det hele tatt. Jeg f0ler at jeg er stuck og ikke kommer videre. Ikke vet jeg helt hva jeg skal laere meg, og ikke faar jeg til det jeg pr0ver paa. Det er spesiellt el-gitaren som jeg sliter med. Den akustisken kan jeg bare sitte aa dra noen simple postgirobyggsanger og slikt for kosen sin del. Men mr. Dean vil ikke, den den... vet ikke. Egentli er det vel ikke gitaren sin feil, men litt greit aa skylde paa noen andre. Men helt seri0st, jeg faar bare ikke til noe lenger! Jeg er enda i laerefasen og har bare spillt i 7-8 mnd, men samtidi saa f0les det som jeg ikke kan noe som helst. Det er skikkelig frustrerende! Og saa faar jeg intrykket av at alle andre som tar i en gitar klarer aa faa til mye finere tiner enn meg, uansett hvor lenge de har spillt. Og det ser saa enkelt ut ogsaa.

Dette er vel bare en av de mange motgangene vi alle maa igjennom i ny og ne, men det jeg 0nsker er aa h0re hvordan dere takkler disse? Jeg har bare lagt ifra meg gitaren og furtet paa den i en tid naa. Har forstaatt at det ikke er noen bra l0sning. Skjer ikkeno! I tillegg haadde det vaert kult om noen av dere kunne foreslaa noen enkle sanger jeg kan faa brukt el-gitaren min til :)

Sorry for whininga men maatte bare faa det ut!

mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..skjønner hvordan du har det. Skjedde med meg også for noen år tilbake.

Godt tips: Legg fra deg gitaren i ei uke eller to å gjør helt andre ting.

Så begynner du å høre litt på gitarister og se på gitarvideoer helt til du kjenner at nå MÅ jeg spille gitar.

Funket bra for meg det. Og ikke begynn å spill raske ting som du ikke klarer uten at du stopper opp eller skurrer hele tiden, ta det ned i tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..skjønner hvordan du har det. Skjedde med meg også for noen år tilbake.

Godt tips: Legg fra deg gitaren i ei uke eller to å gjør helt andre ting.

              Så begynner du å høre litt på gitarister og se på gitarvideoer  helt til du kjenner at nå MÅ jeg spille gitar.

Funket bra for meg det. Og ikke begynn å spill raske ting som du ikke klarer uten at du stopper opp eller skurrer hele tiden, ta det ned i tempo.

er vel ikke så stort mye mer å si enn det.. men du konkurerer jo ikke med noen, det er jo ikke om å gjøre å bli best. ta deg den tiden du trenger, og hvis problemet blir for stort så gå til gitarlærer eller no. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du konkurerer jo ikke med noen, det er jo ikke om å gjøre å bli best. ta deg den tiden du trenger, og hvis problemet blir for stort så gå til gitarlærer eller no. :wink:

Tror nok konkurransen ligger i kravene jeg stiller til meg selv. Men jeg maa nok endten legge bort gitaren litt eller spille paa noe enkelt som faar ting til aa svinge igjen.. Har ogsaa faatt den Improvisation Made Easier boka naa, saa har litt konkrete ting aa trene paa.

Takk for at dere gidda lese det lille utbruddet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det sånn mange ganger, spesielt når kammerater lærer fortere, og blir mye bedre :?  

veldig frustrerende..

men jeg trenger fremdeles no tips om gitarbøker :wink:

Lillebjørn nilsens gitar bok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.