Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jaguar eller Jazzmaster bygge om


TheBoss

Anbefalte innlegg

Mornings :-)

Har latt det gå litt sport i å kjøpe billige, men bra gitarer for så å bygge dem om med tanke på lakkering, mic-skifte o.s.v.

Har derfor lyst til at neste prosjektet skal innebære en jaguar eller jazzmaster type gitar, men ikke med dårlig treverk. Det orker jeg ikke. Tenkte på å smelle inn et par P90, lakke litt og evt. leke treskjærer.

Noen som kan anbefale merker som lager grei kvalitet av disse gitarene, eller er Squier veien å gå?

Må innrømme at jeg helst er interessert i Jazzmasteren, da jeg elsker tremoloen på dem. Retrohjertet banker for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth, USAcg og Guitar Mill lager alle Jazzmaster/jaguarkropper. Kikk på MJTele og. Prismessig noe under f.eks Warmoth (som jeg syns er litt stive i prisen med tanke på at de ikke bruker nitrolakk). Jeg har en partso-tele med Musikraft hals og kropp, men lakkert og reliced av Mark Jenny hos MJTele. Tar litt ekstra tid hvis man skal gå for custom lakkjobb, men det er til gjengjeld moro å få ta skikkelig del i prosessen (men det er kanskje ikke så aktuelt siden du tydeligvis har tenkt å lakke selv).

Allparts kan også være veien å gå. Kan være lurt å kontakte forhandler for å be lete frem et godt eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.