Web Analytics
Jump to content

Jaguar eller Jazzmaster bygge om

TheBoss

Recommended Posts

Mornings :-)

Har latt det gå litt sport i å kjøpe billige, men bra gitarer for så å bygge dem om med tanke på lakkering, mic-skifte o.s.v.

Har derfor lyst til at neste prosjektet skal innebære en jaguar eller jazzmaster type gitar, men ikke med dårlig treverk. Det orker jeg ikke. Tenkte på å smelle inn et par P90, lakke litt og evt. leke treskjærer.

Noen som kan anbefale merker som lager grei kvalitet av disse gitarene, eller er Squier veien å gå?

Må innrømme at jeg helst er interessert i Jazzmasteren, da jeg elsker tremoloen på dem. Retrohjertet banker for tida.

Warmoth, USAcg og Guitar Mill lager alle Jazzmaster/jaguarkropper. Kikk på MJTele og. Prismessig noe under f.eks Warmoth (som jeg syns er litt stive i prisen med tanke på at de ikke bruker nitrolakk). Jeg har en partso-tele med Musikraft hals og kropp, men lakkert og reliced av Mark Jenny hos MJTele. Tar litt ekstra tid hvis man skal gå for custom lakkjobb, men det er til gjengjeld moro å få ta skikkelig del i prosessen (men det er kanskje ikke så aktuelt siden du tydeligvis har tenkt å lakke selv).

Allparts kan også være veien å gå. Kan være lurt å kontakte forhandler for å be lete frem et godt eksemplar.

Dette ser jo knall ut :-) Takker for alle svar hittil, ser ut til at det blir en del utforskning før jeg velger, men gleder meg til å begynne. Skal få lagt ut bilder når jeg begynner med prosjektet :-)