Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

får legge ut noe jeg og da


katarsis

Anbefalte innlegg

produserte denne korte saken i løpet av kvelden... hovedsakelig er det improvisering over akkorder, med modulering :wink:

Alt er forøverig gjort på en vanlig pc med et vanlig lydkort... gikk litt lei på slutten (gitaren var det siste jeg la ned, så om de siste tonene på låta høres litt uinspirerte så var de det :wink: )

Synes selv låta har et litt 80-talls preg over seg, derfor navnet. (Kan vel også nevnes at jeg er i sommerferiemodus, så tanken på mange tagninger av noe som helt var ganske utelukket... men føler iallefall selv at jeg får frem noe av det jeg vil.

http://www.hansenolsen.net/neo80.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert skjedd i eksporteringen det tomrommet (mye var gjort fort, fort)

Var det jeg sa... 80-talls :wink: (hvorvidt det er puddel eller ikke kommer an på din definisjon av puddel... hvis det innfatter f.eks. iron maiden er det greit, men utenom det har jeg ikke hørt noe særlig på hårbanda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Liker 80 jeg. :D

Du kan med fordel prøve å ta kommandoen med melodien, vær 100% sikker på at neste takt kommer, ikke ligg og vent til du hører den. Litt på hugget! Melodien er laid back, noe som kanskje kan gjøre det litt kjedelig. Fortsett! Gjør ett tak til av soloen! Ikke tillat deg selv å spille i samme posisjon hele tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk umulig å spille i samme posisjon på denne låta, ettersom den modulerer. På den andre basisakkorden må jeg skifte ifra dur til moll, og så tilbake til dur igjen på tredje... (tror iallefall det er slik det funker) benytter totalt 3 moder av dur og en mode av moll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du synes dette er lite catchy skal du høre mye annen instrumentalmusikk jeg har laget... Blir veldig ofte til at musikken oppfyller et sett av mine egne musikalske fetisjer og lite annet. Tror det har med måten låter blir til på. Skriver jeg vokal-låter blir ofte melodien til først og musikken etterpå, noe som gjør at de får brukbar struktur osv, når jeg lager instrumentaler som denne legger jeg ofte ned et grunnlag og bare improviserer over det... (tester ut nye ting osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.