Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny El gitar


gitarleik

Anbefalte innlegg

Har lånt en epiphone standard les paul i dag faller den inn under samme lydkatogori?

En Les Paul har som regel to humbuckere. Kan brukes til det meste, den også, men siden den mangler single coils er den nok ikke like fleksibel som en HSS stratocaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja da stemmer det les paulen jeg låner er h-h , men det ble skrevet at siden den en singelecoil så er den ikke så allsidig.. hvilken musikk er det til dømes en epiphone les pau ikke passer til?

En vanlig Les Paul har humbuckere, ikke singecoils. En gitar som har to forskjellige typer pickups, er gjerne å betrakte som mer allsidig enn en som har en type pickup.

Jeg kan ikke tenke meg en eneste musikktype som en LP ikke passer til. Men skal du nå plutselig ha en gitar som passer til alt? Jeg ville anta at det var lettere å finne en gitar som passet til det du har lyst til å spille, og som ikke måtte passe til alt du ikke har tenkt å spille, også? Virker som om det er vanskelig nok å bestemme seg som det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kjøpe en så vanlig gitar i den prisklassen på ebay virker ikke videre lurt for min del. Kjøp en du kan prøve først. Det er ikke slik at denne gitartypen er mangelvare, og at der vanskelig å gjøre bra kjøp i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at det ikke går an å sitte og anbefale en av de to til noen og påstå at det er "fasiten".

Det spiller jo liten rolle at det sitter to forskjellige pickups på en hss strat hvis den som skal kjøpe gitaren liker spillefølelsen på en LP bedre. Jeg tror ikke vi kan hjelpe deg mer enn det vi har gjort. Du må faktisk bestemme selv, og det gjør du ved å prøve de aktuelle gitarene, ikke ved å spørre enda flere spørsmål. Du får ikke bedre svar enn det du allerede har gjort.

Nå har du jo sagt at du synes en LP er tung, så da er da valget enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.