Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fresing av monteringshull for P90?

Anbefalte innlegg

Hei

Har lett på nettet, men ikke funnet noe særlig om utfresning av hull til P90 type pickups. Jeg tenker da på den typen som monteres uten "ører" på sidene, men med to skruer mellom polene i pickupen.

Utfresningens dimensjon i lengde og bredde er greit, men hva med dybde? Er det noen standard for dybden for hullene for P90?

Jeg lurer også på om det er noen som har gode råd for evt. høydejustering? Er det bare å legge en fjær rundt hver skrue på undersiden, eller er det andre og lurere metoder?

Eller bør man rett og slett blåse i høydejustering og montere P90 med en fast høyde?

Om noen har førstehåndserfaring, så er det glimrende. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gangene jeg har ettermontert P-90 med monteringsskruer mellom polene har jeg brukt skumgummi i passe størrelser mellom pickup og kropp. Fant aldri fjærer som passet godt nok. (dette er en stund siden, verden kan ha kommet videre...)

Som med veldig mange andre passive pickups må du bare prøve deg frem når det gjelder nærhet til strengene. (avhengig av type skumgummi får du ganske gode justeringsmuligheter både opp og ned så lenge skummet er fast og noenlunde ferskt)

Det er verdt å nevne at jeg har fikset en god del tilfeller av "uforklarlig strengebuzz" bare med å ta ned neck-pickupen en mm eller to. Hvis pickupen er for høy kan magnetene trekke såpass på strengene at de ikke svinger fritt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.