Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny, rå Marshall combo-amp, men for "rund" lyd :S


Anbefalte innlegg

Kommer jo helt an på ampen hvor mye vreng man må knotte seg til da. Tipper Uberschallen din har en god del mer gain enn DSL401.

Allikevel er jeg enig i at han bruker for mye. Hjelper nok en god del på "rundheten" å skru opp treble, senke gain og heller bruke en Tubescreamer med gain på ca 0 og tone-knotten langt til høyre.

Uberen har en del vreng ja, men det er ikke latterlig mye. Har spilt flere konserter med forskjellige Marshall-forsterkere, riktignok aldri en DSL401kombo, men jeg har allikevel aldri hatt behov for å kjøre vrengen noe særlig høyere enn 6 på noen av dem. Brukte en Vintage Modern for en måneds tid siden, og da mener jeg å huske at jeg hadde vreng på 4, men boosta litt med en vrengpedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uberen har en del vreng ja, men det er ikke latterlig mye. Har spilt flere konserter med forskjellige Marshall-forsterkere, riktignok aldri en DSL401kombo, men jeg har allikevel aldri hatt behov for å kjøre vrengen noe særlig høyere enn 6 på noen av dem. Brukte en Vintage Modern for en måneds tid siden, og da mener jeg å huske at jeg hadde vreng på 4, men boosta litt med en vrengpedal.

Marshall VM har da ikke gain-kontroll. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Den har til og med to stykke. Heter ikke "Gain" men Body og Detail. Begge knobbene gir mer vreng, men på forskjellige måter.

Ene virket som vanlig gainkontroller mens den andre gir pittelitt mer vreng og mer trykk/tykkelse.

Har hørt mye dårlig om disse ampene, men jeg har prøvd flere ganger på moderat volum. Og jeg syns at de spilte jævla bra.

Men den har veldig rund og krem lyd.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Den har til og med to stykke. Heter ikke "Gain" men Body og Detail. Begge knobbene gir mer vreng, men på forskjellige måter.

Ene virket som vanlig gainkontroller mens den andre gir pittelitt mer vreng og mer trykk/tykkelse.

Har hørt mye dårlig om disse ampene, men jeg har prøvd flere ganger på moderat volum. Og jeg syns at de spilte jævla bra.

Men den har veldig rund og krem lyd.

Så både Body og Detail overstyrer pre-amp rørene på hver sin måte? Fiffig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativt forsøk på å lure vintage-freaks og andre som ikke vil ha gain-kontroll på ampen :D

Det kan det selvfølgelig være, men har det noe for seg, er det jo greit. Stusser likevel litt på hvordan død kunne stille inn gain på 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøh, jeg liker å spille med høy gain, blir ikke akkurat slik jeg vil ha det hvis jeg skruer ned gain'en :lol:

Kanskje jeg skulle kjøpt en OD/DIS-pedal for å få opp vrengen da? Tubescreamer, Jackhammer eller Metal Zone, kanskje :lol:

Uff, jeg er fjern i dag...

kjøp min Metal Zone :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.