Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny, rå Marshall combo-amp, men for "rund" lyd :S


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny (brukt) forsterker, en Marshall DLS 401 combo, som jeg er veldig fornøyd med :)

Men jeg synes at lyden er for "rund". Skulle gjerne hatt litt skarpere lyd.

Her på dette bildet ser dere hva slags knotter det er på ampen. Hva skal jeg stille på for å få skarpere lyd? Kan jeg i det hele tatt få skarpere bare ved å skrue på innstillingene? Jeg har fullt på treble og litt mindre på middle, bare for å ha nevnt det :P

Marshall

Går det an å kjøpe en slags effektpedal som gjør at jeg kan få skarpere lyd? EQ-boks eller noe...? Akkurat dette har jeg ikke peiling på, skjønner dere :D

Håper på snarlige svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjøpt ny (brukt) forsterker, en Marshall DLS 401 combo, som jeg er veldig fornøyd med :)

Men jeg synes at lyden er for "rund". Skulle gjerne hatt litt skarpere lyd.

Her på dette bildet ser dere hva slags knotter det er på ampen. Hva skal jeg stille på for å få skarpere lyd? Kan jeg i det hele tatt få skarpere bare ved å skrue på innstillingene? Jeg har fullt på treble og litt mindre på middle, bare for å ha nevnt det :P

Marshall

Går det an å kjøpe en slags effektpedal som gjør at jeg kan få skarpere lyd? EQ-boks eller noe...? Akkurat dette har jeg ikke peiling på, skjønner dere :D

Håper på snarlige svar :P

På bildet står "trebel" på null. Pleier du å bruke innstillingene som på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes lyden låter litt innestengt?

Synes det istarten, det var da jeg spilte med all gain på maks.

Forsterkeren min gikk istykker og jeg brukte den ikke på en god stund, mens forsterkeren var ødelagdt begynte jeg å spille med mindre gain og med mer mid.

Vet ikke helt hvordan historien min skal hjelpe, men...

Prøv med litt mer mid og mindre bass, kan hende det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ny (brukt) forsterker, en Marshall DLS 401 combo, som jeg er veldig fornøyd med :)

Men jeg synes at lyden er for "rund". Skulle gjerne hatt litt skarpere lyd.

Her på dette bildet ser dere hva slags knotter det er på ampen. Hva skal jeg stille på for å få skarpere lyd? Kan jeg i det hele tatt få skarpere bare ved å skrue på innstillingene? Jeg har fullt på treble og litt mindre på middle, bare for å ha nevnt det :P

Marshall

Går det an å kjøpe en slags effektpedal som gjør at jeg kan få skarpere lyd? EQ-boks eller noe...? Akkurat dette har jeg ikke peiling på, skjønner dere :D

Håper på snarlige svar :P

Kan du ikke forklare hva slags innstillinger du pleier å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tubescreamer i front burde gjøre susen, og er vel kjent som det vanligste trikset for å "guffe opp" slike forsterkere og gi dem mer mellomtone og diskant. På tubescreameren setter du GAIN på 0, og guffer opp de to siste kontrollene etter smak.

Kan anbefale Maxxon OD-808, det er en vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er vel å lære seg hvordan bass, mid og treble fungerer... :rolleyes:

Har aldri vært borti en Marshall det ikke går an å skru superspiss lyd på.

Helt enig. Aldri hørt om en Marshall som ikke er skarp nok... Det er vel heller tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en Tubescreamer foran marshallen min hvor Drive er helt ned, Tone er helt opp og level er stilt litt ette rhvor mye effekt av den jeg vil ha.

Jeg synes bridge blir veldig skarp med single-coil (vet ikke hva du bruker), men neck-pickupen er helt nydelig definert og ikke så rund som uten TS-9'en.

Nå er jo Marshaller ganske skarpe fra før av syns nå jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag tycker också att det var konstigt att du inte kan få ljudet skarpt. Jag vet inte vilket ljud du är ute efter men se överst i den här tråden. De sångerna där har jag spelat in med en Marshall DSL 401 med Gain på 4-5, Treble 4-5, Middle på 7, Bas på 8-9. På OD 2-kanalen om jag inte minns fel? Jag vet inte om det kan vara till någon hjälp, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.