Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjeller mellom Danelectro DC59 og DC59M


ES335

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her inne som har peiling på hva forskjellen mellom disse gitarene er?

Har lett litt rundt forbi men har ikke klart å finne ut hva som egentlig skiller dem fra hverandre.

DC59M er visstnok "modified anniversary edition" og koster mer enn DC59.

Da bør det jo være noe som skiller dem fra hverandre, men ut i fra de spesifikasjonene jeg har funnet (som har vært heller mangelfulle og vanskelige å lese) har jeg ikke kunnet finne noen særlige forskjeller.

Så derfor spør jeg, er det noen som har peiling på disse gitarene og kan fortelle meg hvilken som eventuelt er mest for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modified-modellen har bro (eller "bridge" som vi sier på norsk...) som kan justeres, mens Original-modellen har bro av tre.

De opprinnelige Danelectro-gitarene var ikke akkurat kjente for å holde stemmingen spesielt bra, og det var umulig å få intonasjonen helt perfekt. Modified-versjonen blir etter min mening den varianten Dano burde vært opprinnelig, og sparer deg for en del frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at resten skal være likt, ja. Kan aldri tenke meg at Danelectro har tatt bryet med å bruke ulike pickups på så like gitarer - hele konseptet er at dette skal være billig å produsere. Dersom det hadde vært noen forskjell hadde de nok fortalt det.

Jeg har prøvespilt noen av disse gitarene, og 59-modellen var den jeg likte best. Ikke det jeg ville hatt som min eneste gitar kanskje, men tøff lyd og absolutt spillbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.