Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

80 talls gitarer


franklinMT

Anbefalte innlegg

Jeg drømte også om Steinberger`n til Bratta, og ESP strattene hans!

Kjøpte meg en ESP strat og tok ut midtsinglecoilen og satte på Floyd for å herme ESP`n i "Wait" videoen :D

"Frenchie`n" til DeMartini er absolutt blandt de kulesteste, liker kamikazebomber saken hans og.

Prøvde en hos Sam Ash i NY på slutten av åttitallet, men tror de kosta 2800 dollar eller no den gangen så det var helt uaktuelt, men digga gitaren. ESPene fra den tiden var jo dritfete. Husker jeg hadde en Jackson katalog med bilde av den her:

Warren-DeMartini.jpg

Det var om å gjøre å komme opp med noe kul og orginal grapichs å ha på gitar'n sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har en Charvel Model 3 som jeg syns er veldig bra. Dette er en Japse-Charvel, så den kosta meg ikke allverden. Veldig kul øks :) Meget god hals som er ganske tynn uten å være helt tannpirker!

Ser slik ut, men er hvit. Skal derimot lakke min rød, men litt dypere rød enn dette :)

*bilde*

Gjør det! Har alltid digget Ferrari-røde '80s superstrats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddie Van Halen er en sabla flink gitarist.

EVH er gitarhelten over alle gitarhelter. Det er umulig å snakke om 80 tallet uten å ta med EVH for han var den ubestridte gitarkongen av 80 tallet. Det er ingen andre som har greid å kombinere bra gitarspill med god låtskriving på samme måte. De fleste er ikke i nærheten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har muligens funnet en aldri så liten deal på ebay nå.. PEAVEY! :D

Men kjapt spørsmål..

Når man kjøper brukt gitar fra privatperson, er det da moms på det man kjøper?

Hva er eventuelt prisgrensen for å få det momsfritt?

Håper på kjapt svar.

25 % mva av pris + frakt uansett om du kjøper fra privatperson eller butikk så lenge varen koster mer enn 200,-

Som gave er det mva-fritt så lenge verdien er under 1000,-. Men ikke ha forhåpninger om at tollen tror at det er verken gave eller at verdien er under 1000,- selv om du får selger til å skrive dette på forsendelsen.

Endret av BK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 % mva av pris + frakt uansett om du kjøper fra privatperson eller butikk så lenge varen koster mer enn 200,-

Som gave er det mva-fritt så lenge verdien er under 1000,-. Men ikke ha forhåpninger om at tollen tror at det er verken gave eller at verdien er under 1000,- selv om du får selger til å skrive dette på forsendelsen.

Det må de bare pent gjøre, verdien er det som blir satt på pakka!

Jeg får endel ting sånn og det har de aldri sagt noe på.

Har krangla med tollen noen ganger, men aldri om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan faktisk forlange utskrift av kvittering eller betalingsopplysninger fra konto..

OK

Heldigvis har ikke tollere peil på gitarer :)

Jeg fikk beskjed om at verdien som ble satt på pakka på en sending mellom to privatpersoner merket gave måtte de bare forholde seg til..

Er noe annet når det blir sendt fra en business

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at verdien som ble satt på pakka på en sending mellom to privatpersoner merket gave måtte de bare forholde seg til..

Har fått sendt "mye rart" som gave, men aldri noe så stort som en gitar. Har aldri fått noe spørsmål. Det drøyeste var nok 3500,- dollars Bill Wall skullring........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hva halsen på en charvel og en kramer kan sammenlignes med?

Første gitaren jeg noensinne kjøpte var en peavey tracer, og jeg vil minnes at halsen var sinnsykt tynn på den..

Er charvel og kramer noe likt den eller mer likt Ibanez?

Er fortsatt på leting etter 80 tallsfjøl... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hva halsen på en charvel og en kramer kan sammenlignes med?

Første gitaren jeg noensinne kjøpte var en peavey tracer, og jeg vil minnes at halsen var sinnsykt tynn på den..

Er charvel og kramer noe likt den eller mer likt Ibanez?

Er fortsatt på leting etter 80 tallsfjøl... :P

charvel(jackson også) og kramer har noe tykkere halser enn Ibanez. ESP lagde på en stund halsene til Kramer...typisk San dimas hals er som en c-style Strathals, bare litt tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn hjemme!! Den er fet, med splittbar Bucker og floyd!!Akkurat denne fargen også!! Ferrarirød!

Det er en 87 modell. Skal etter det jeg har lest på nett være den siste med mahogny kropp..

post-8052-127264951177_thumb.jpg

Endret av Klompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.