Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Re-fret


M.A.K.S

Anbefalte innlegg

Det kommer an på. Er dette en hals med binding? (i tilfelle gjør jeg det ikke)

Er gripebrettet i lakkert lønn? (kan gjøre det, men lakkerer ikke = du må leve med et gripebrett som blir "skittent")

Er det nok dybde å gå på i gripebrettet? (dvs: er det tykt nok til å tåle pussing og evt dypere slots?)

Kort sagt: hvilken gitar er det snakk om, og hvilken båndstørrelse ønsker du?

Som et anslag vil jeg foreslå rundt 1 500,- for en straight hals med palisander gripebrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good! Så er spørsmålet om du er bombesikker på at du trenger en re-fretting?

Strathalsen* kan jo være så mangt, men PRS-halser har generelt ganske mye å gå på før man må re-frette (tenker på båndstørrelsen altså) Kanskje holder det med en omgang med fila og en god crowning? (og da ramler jo prisen betraktelig!)

*Er strat-halsen en med med vintage specs (7 1/2" radius og TYNNE bånd) kan det bli en overraskelse å få den tilbake med fleskete D 6100 bånd.....! Det er ikke å anbefale sånn her og nå uten å anbefale en radius på rundt 10 - 12" ihvertfall. (blir generelt dette, jeg aner ikke hvilken spillestil du har, men ut fra gitarene i signaturen din regner jeg med at du ikke bare hester rundt med cowboy-akkorder...)

Forøvrig: Kan være verdt å sjekke med mr. Rian (link fra Mr. Blonde), selv om han er helt ukjent for meg. Om jeg skal ta jobben må du regne med en smule "the waiting is the hardest part", da jeg har full jobb ved siden av gitardoktorismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får fintenke litt. Er det snakk om level og crowning kan jeg ta begge for 1 500,-. Gjerne en i gangen, så kan du vurdere om jobben blir bra nok. Men som sagt: det kan ta litt tid.

Og dette er usedvanlig dårlig forretningstrategi: Du har ikke vurdert å prøve deg på en level/crowning selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får fintenke litt. Er det snakk om level og crowning kan jeg ta begge for 1 500,-. Gjerne en i gangen, så kan du vurdere om jobben blir bra nok. Men som sagt: det kan ta litt tid.

Og dette er usedvanlig dårlig forretningstrategi: Du har ikke vurdert å prøve deg på en level/crowning selv?

Jo, har såvidt tenkt på det. Hadde vært greit å kunne gjøre det selv.

Har en gammel squier jeg kan øve litt på tongue.gif

Hva trenger jeg av utstyr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.