Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikke en open back combo fra baksiden


Anbefalte innlegg

DI boks ja. Er du kjent med hvor stor andel av dette signalet teknikeren blander inn med mikrofonsignalet?

Du har rätt, det är en DI box, men skillnaden mellan den här och de flesta "vanliga" DI boxar och amp direct outs och liknande är att man kopplar Red boxen mellan förstärkaren och kabinettet, man får alltså med powerampen i signalen. Eftersom det är jag som har varit ljudman de sista konsertena så ska jag höra med mig själv när minnet har klarnat (ute igår). Jag återkommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kjent med hvor stor andel av dette signalet teknikeren blander inn med mikrofonsignalet?

Jag är inte 100% säker, men den ena gången tror jag att jag körde micken halvt (eller helt?) panorerat till höger och Red box-signalen halvt panorerat till vänster, eller tvärtom. Den andra gången tror jag att jag bara körde bägge centerpanorerat. Men hur mycket av signalen från var kanal jag använde kommer jag inte ihåg, kanske lika mycket från bägge? Mycket hjälp va? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker du på at dem også har en i front ikke sant?

Jeg tenker siden vi likevel gjør nærmik at vi muligens kan fange samme lyd på baksiden av element?

Du mister mye av diskanten på baksiden, dessuten er refleksjoner fra kurv med på å "smøre" til mellomtonen noe. Men du kan jo prøve å se hva du synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister mye av diskanten på baksiden, dessuten er refleksjoner fra kurv med på å "smøre" til mellomtonen noe. Men du kan jo prøve å se hva du synes?

hmmm... diskanttap kan jo til dels være en positiv egenskap siden vi som regel gjør bevist plassering i front for samme effekt. Utsmøring av mellomtone ikke. Men de gangene jeg har tenkt på dette har jeg mentalt forestilt meg å stikke mikrofonen inn i kurven på et av disse Celestion-elementene med stor åpen kurv så dette blir muligens ikke noe standardsvar for alle komboer.

...men klarer ikke fri meg fra tanken om at man også kan få samme effekt som med en kassegitar som står og feeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.