Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på Carvin Legacy?


McMoen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter og funderer litt på å bytte forsterkertopp. Det jeg har i dag er en to-kanals Carvin Legacy 100w topp (Steve Vai), men jeg er veldig usikker på hva som er en fair pris hvis jeg skal selge/bytte. Ampen er i god stand med forholdsvis nye rør. Årsaken til at jeg har litt lyst til å bytte er at den er litt i overkant kraftig til mitt bruk. Håper noen kan ha en fornuftig formening om prisnivå jeg bør kunne legge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så en ny legacy topp i butikk (østfold musikk) lå den en god bit over 10 lapper. Nå er det ingen som tar inn Carvin til norge lenger, så det er litt tricky å finne nypris.

Man kan kjøpe direkte fra Carvin, og da vil den havne ca på 10 lapper med frakt og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du nok rett i at 6000 kan være en ok pris både for kjøper og selger. Jeg har jo noen gode alternativer til nye amper som kan passe meg bedre i den prisklassen.

Endret av McMoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at jeg har en byttedeal i havn. Jeg skal bytte ampen uten mellomlegg mot en ny Vox Night Train m. kabinett hos en forhandler. Etter som jeg ikke har fått testet voxen får jeg vel bare håpe på at det ikke blir århundrets nedtur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et bytte jeg ville gjort heller, synes Legacy er temmelig fet, og jeg spiller alltid høyt.. :)

Vox´en ser ut til å ha mer "klassisk" lyd, ikke noe Vai-lyd i den.

Personlig fikk jeg helt bakfot av denne demoen, makan til selvdiggende ape på gitar...

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg er ikke uenig i at Legacyen er en knallamp men som sagt så spiller den grisehøyt! Jeg er student, bor på en liten hybel, spiller ikke i band, pusler stort sett med øving og opptak. Legacyen går stort sett på tomgang og knapt nok det. Skaffa meg en Hotplate som gjorde ting litt bedre, men hvis jeg kjører den for hardt så forsvinner all godlyden. Jeg har vært litt rundt og prøvd forskjellige amper, og etter mye lesing og lytting til tester så virker muligens Night Train som det beste alternativet for meg i dag. En amp er jo bare en amp og hvis behovet for mer lyd skulle oppstå igjen så er det ikke utenkelig at jeg kjøper meg en ny Legacy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.