Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingitar


Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hej igen

En lite uppdatering.

I dag har jag fräst mickhål och kopplingshålet på baksidan och mixtrat med innpassning av mickar osv men

ett tips!..borra aldrig stringthruehål men handborrmaskin för det blir inte braaaaa :blink: men nu sitter dom

där men inte rakt :) men det ska ju synas att det är ett hemmabyge he he, men nu vet jag till nästa gång att pelarborr

är det som gäller. Men nu ska den den sättas ihop en gång för att tästa att alt passar och funkar som det ska sedan blir det

slutfinnishen.

20100513502.jpg

20100513503.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig tøft. Liker comboen av bucker og single coil. Bør kunne bli en anvendelig øks, det der.

Men... skal du ikke ha pickupvelger?

Takk sarge! ja jeg håper det blir en bra gitar til slutt men det oppstår en del saker under jobbets gang så som att

jeg må endre formen på hodet på vikingen så att man når dom högre bånden hmmm , joda det skall dit en pickuppvelger men har ikke bestemmt

meg enda på vilken modell men jeg tror det blir en vippebryter alltså typ den som sitter på LP gitarrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette! Så på neckplaten. Tenkte det hadde vært kult hvis den var resessed eller hva det heter? Sånn at den gikk i ett med kroppen.

Det er jo sant. Alternativt droppe hele platen og gå for nedsenkede skruer:

jem7vwh_bolt-on.jpg

Dette får man egne produkter for:

MBNJ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant. Alternativt droppe hele platen og gå for nedsenkede skruer:

jem7vwh_bolt-on.jpg

Dette får man egne produkter for:

MBNJ.jpg

Ja dere har rett, ser litt råere ut med dem forsenkte skruvene, skall sjekke om jeg kan få tak i sånne

hoss gitarrdelar.se.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere har rett, ser litt råere ut med dem forsenkte skruvene, skall sjekke om jeg kan få tak i sånne

hoss gitarrdelar.se.

Takk for tipset.

Bare en liten varsko:

Når du forsenker ting, så vil det bli mindre treverk mellom skruehode og halsen. Pass på at skruene ikke blir for lange, slik at de når opp i gripebrettet. I verste fall vil de kunne dytte ut båndene eller lage stygge bulker i gripebrettet.

Da jeg bygde min gitar måtte jeg bytte ut alle skruene med litt kortere, selv om jeg ikke forsenket, siden kroppen på min er tynnere enn vanlig (38mm mot vanlige 44,5mm), og halslommen ble litt dypere enn planlagt.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.