Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingitar


Anbefalte innlegg

Svärfar har vel kjørt båndsag før, tenker jeg. :)

Slipepapir på trommel og drill er ganske effektivt for å ta det grøvste. Særlig hvis du rigger til drillen på et arbeidsbord slik at den blir en slags "bordfres", eller du har en benkeboremaskin.

Tror dette blir stilig!

He he ja han har vell det :) ja jeg får pröve og finne en lösning på slipningen men det fikser seg.

Tack castorfiber , ja jeg håper den blir bra. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er utrolig misunnelig på den båndsaga. Min metode var å sage den ut grovt med stikksag først, og så frese konturene etter mal etterpå. Regner med at min drøye timesjobb med stikksaga kan reduseres til få minutter med en skikkelig båndsag.

Ja det gikk faktisk veldig bra med båndsaga , om ett par måneder så får jeg ta over alle hans maskiner :D:D

bra med svigerforeldrer he he.(erter dere) he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hejsan

Ja här kommer en uppdatering med lite bilder. Har gett mig på att såga ut huvudet å halsen i dag efter en stunds funderande och även fräst ut halsfickan

.

20100512492.jpg

Funderar på om jag ska såga ut lite till neråt för att göra lite mer plats åt stämmskruvarna

20100512493.jpg

Urfräsning av halsficka gjordes på frihand bara blyertspenna andvändes till at rita av halsklacken och troet eller ej så blev det kanon =)=)

man får va stadig på handen bara he he . På bilden är bara halva djupet fräst, körde två omgångar.

20100512495.jpg

Halsen på plats och centrering av stall pågår , bra med snöre det funkar både till att bygga hus och gitarrer he he he

20100512496.jpg

ja nu börjar det likna en gitarr men det är mycket jobb kvar, vill säkert ändra på olika saker under jobbets gång, är lite osäker på kroppsformen på översidan, kanske skulle kapa lite till på skägget där men det blir nog bra ändå när alla detaljer är på plats tror jag man måste få med alla detaljer för att se helheten av gitarren.

20100512497.jpg

20100512500.jpg

och symbolen på huvudet tror jag ni känner igen =)=) Hoppas jag i allafall men den är upp o ner. Kanske ser mer ut som en fågelholk he he he.

ja ja det blir nog bra när det blir klart.

20100512498.jpg

Forsättning följer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig form på hodet, dette blir gjennomført. Vet jo at det ikke nødvendigvis skal være symmetrisk, men synes kroppen er litt for "tjukk i kjaken" på venstre side. Enig i at du kanskje kan fjerne litt der hvis det er det du mener med å fjerne litt.

Takk!

Helt riktig castorfiber, den skall jo egentlig vere sånn men tror jeg vil ta bort en lite bit der på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barskt. Har aldri sett en gitar med "Torshammerhode" før. Dette lukter serieproduksjon med den hodefasongen. Veldig god idé!

He he Takk for det .

Ja det er det som er meininga da att det skall ikke ligne noe annet som er gjort :lol:

håper den får litt intresse så kansje det blir flere i samme tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig form på hodet, dette blir gjennomført. Vet jo at det ikke nødvendigvis skal være symmetrisk, men synes kroppen er litt for "tjukk i kjaken" på venstre side. Enig i at du kanskje kan fjerne litt der hvis det er det du mener med å fjerne litt.

på bildet er vikingens hode vridd litt, så da blir følgelig sidene forskjellige... Om det var dette du tenkte på da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en idè å gjøre noe lignende dette for at strengene skal få friere gange?

moderneheadstockfrontla.jpg

Ja jeg har tenkt att det skall bli typ noe slikt så det blir fri gang for strengene, jeg bare satte dit dem for og sjekke

centreringen av halsen ;) så den er ikke klar enda .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.