Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingitar


Anbefalte innlegg

:D Hej

Har suttit och funderat på att göra en egen kropp nu och har hittat kroppsformen till den :D och eftersom vi bor i Norden så vad vore väl bättre

än en vikingagitarr he he, det här prosjektet kommer säkert att ta sin tid men jag ska försöka att ta bilder och berätta under jobbets gång så det blir en

bra byggtråd hoppas jag , ämne är beställt och det blir Al från dom högländska skogarna ,hals kommer jag att köpa färdig med padelhuvud så jag kan forma den efter mitt tycke med vikingastil, lutar åt att kropen blir svart med vitt vikingahuvud, mickar har jag inte tänkt på vad jag ska ha än men det kommer under jobbets gång och det borde väl låta metall om den tror jag :punk: ja ja önska mig lycka till nu så får vi se hur det går.

Så här blir kroppsformen och den ska målas svart med vita konturer av huvudet tror jag.

1298747mascot015111506.gif

Endret av Öystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Allt som jag har sett som du har gjort har varit helt kanonsnyggt så jag tvivlar inte en sekund på att du kommer att göra det råbra :) . Men en sak att ha i tankarna, i alla fall om du tänker använda gitarren i Sverige, är att vikingar och såna saker väldigt lätt blir förknippade med Ultima Thule och nazivågen som sköljde över Sverige(men inte Norge, så vitt jag vet)på 90-talet. Nu har inte jag bott i Sverige på 11 år så jag vet inte, kanske synet har förändrats? Men jag ville i alla fall säga ifrån så att du är medveten om det :) .

Obs, det här har inget med min syn på saken att göra.. så please folkens, inte ta en vad-har-vikingar-och-nazister-gemensamt-vi-borde-vara-stolta-över-vårt-kulturarv diskussion här :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo vikingen og formen er stilig, men er litt usikker på om man får samme inntrykket når bridge, pickups, knotter og strenger er på.

Ikke bekymre deg for at man skal få nazi-assosiasjoner. Jeg for min del synes ikke vi skal la nynazister få gleden av å kapre symbolene fra vikingehistorien vår. Det er gjennom musikk og tekster man får fram hva man mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, guitar hero 3 har en HELT lik gitar.. I hvertfall ett av de spilla.. tror kanskje de brukte 100% samme bilde til å lage det med.. Beklager den kanskje negative kommentaren..

okej det visste jeg ikke , men dem er jo gjort av plastikk he he he og er ikke en ekte gitar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allt som jag har sett som du har gjort har varit helt kanonsnyggt så jag tvivlar inte en sekund på att du kommer att göra det råbra :) . Men en sak att ha i tankarna, i alla fall om du tänker använda gitarren i Sverige, är att vikingar och såna saker väldigt lätt blir förknippade med Ultima Thule och nazivågen som sköljde över Sverige(men inte Norge, så vitt jag vet)på 90-talet. Nu har inte jag bott i Sverige på 11 år så jag vet inte, kanske synet har förändrats? Men jag ville i alla fall säga ifrån så att du är medveten om det :) .

Obs, det här har inget med min syn på saken att göra.. så please folkens, inte ta en vad-har-vikingar-och-nazister-gemensamt-vi-borde-vara-stolta-över-vårt-kulturarv diskussion här :) .

Jag er stolt over våres forfedrer og nej jeg tror ikke det er så vanlig nå att man forknipper vikinger med vit maktmusikk lengre. Alle gjör jo vikingsymboler nå for tiden,smykker, klär, osv så det skall nok gå bra men takk for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo vikingen og formen er stilig, men er litt usikker på om man får samme inntrykket når bridge, pickups, knotter og strenger er på.

Ikke bekymre deg for at man skal få nazi-assosiasjoner. Jeg for min del synes ikke vi skal la nynazister få gleden av å kapre symbolene fra vikingehistorien vår. Det er gjennom musikk og tekster man får fram hva man mener.

Takk for det !

ja det kan sikkert bli litt problemer framover men jeg får vell forsöke og lakkere over delene som ödelägger utseendet så dem flyter inn i motivet. :)

Men problem er til for å löses he he , men jeg skall ta god tid på meg for att allt skall bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag er stolt over våres forfedrer og nej jeg tror ikke det er så vanlig nå att man forknipper vikinger med vit maktmusikk lengre. Alle gjör jo vikingsymboler nå for tiden,smykker, klär, osv så det skall nok gå bra men takk for opplysningen.

Vikingasymboler har använts i många år men det har väl kanske mest använts av ehh.. litt harry folk (i alla fall i Sverige, i Norge vet jag inte). Ja, men det är ju jättebra om det har förändrats, det var på tiden :) . Jag menade absolut inte vara negativ till projektet så jag hoppas att det inte uppfattades så. Jag kommer att följa tråden med spänning och jag hoppas på många bilder :) . Haiticastern var förresten råfin.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.