Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner og gitarer


Tony

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har lyst til å lære meg gitar, og er da på jakt etter noe som ikke er så veldig dyrt. Vel og merke, lyden er viktig for meg og jeg har forelska meg i Les Paul utseendet helt. Har hørt en del bra om Epiphone, og en del dårlig om Stagg. Gibson Les Paul blir langt utenfor prisrekkevidden min.

Personlig har jeg små hender, så det gjør ikke noe om halsen er litt tynn.

Har dere noen forslag til eventuelle elgitarer (eller kanskje noen lærebøker)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RalphDarwin;

Midt i mellom Drammen og Asker. Titta litt på den gitaren din før jeg posta her. :) Sitter og vurderer. Litt over min nåværende prisklasse, men. Mulig jeg får inn noen kroner om et par dager, men skal jeg kjøpe elgitar bør jeg nesten ha en amp med headsettplugg for å ikke forstyrre hele nabolaget, kabel, skulderrem, tuner og softbag (liker ikke hardcases). Hele pakka. :3 For øyeblikket vet jeg ikke om jeg ønsker å bruke mer enn 6-7.000,- totalt, med tanke på kunnskapsnivået og evnen til å spille.

CastorFiber;

Har lest litt der jau. Tenkte jeg skulle finlese den i morgen hvis jeg ikke har noe å gjøre på jobben. ;)

Dessuten, du ville blitt overrasket om du så henda mine. :D Små hender, tynne fingre - perfekt for finelektronikk. :P

Men takker for svar. <3 Setter mye pris på det.

Endret av Tony
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RalphDarwin;

Midt i mellom Drammen og Asker. Titta litt på den gitaren din før jeg posta her. :) Sitter og vurderer. Litt over min nåværende prisklasse, men. Mulig jeg får inn noen kroner om et par dager, men skal jeg kjøpe elgitar bør jeg nesten ha en amp med headsettplugg for å ikke forstyrre hele nabolaget, kabel, skulderrem, tuner og softbag (liker ikke hardcases). Hele pakka. :3 For øyeblikket vet jeg ikke om jeg ønsker å bruke mer enn 6-7.000,- totalt, med tanke på kunnskapsnivået og evnen til å spille.

CastorFiber;

Har lest litt der jau. Tenkte jeg skulle finlese den i morgen hvis jeg ikke har noe å gjøre på jobben. ;)

Dessuten, du ville blitt overrasket om du så henda mine. :D Små hender, tynne fingre - perfekt for finelektronikk. :P

Men takker for svar. <3 Setter mye pris på det.

Heheh, vel, jeg har en Roland Cube 30X, som jeg bruker mye med headsett. Det er nok ikke en dårlig forsterker, ikke den beste, men bra nok med mange gode effekter. Dette er da min personlig mening. Den har også innebygd tuner, som er ganske fin å ha. Jeg har ikke brukt den altfor mye da.

Driver selv med elektronikk og skjønner hva du mener, jeg har ikke de største fingrene selv.

EDIT: Det jeg mente med denne posten var at det er en forsterker du helt sikkert vil like.

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, vel, jeg har en Roland Cube 30X, som jeg bruker mye med headsett. Det er nok ikke en dårlig forsterker, ikke den beste, men bra nok med mange gode effekter. Dette er da min personlig mening. Den har også innebygd tuner, som er ganske fin å ha. Jeg har ikke brukt den altfor mye da.

Driver selv med elektronikk og skjønner hva du mener, jeg har ikke de største fingrene selv.

Du kan jo se på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21847705

Hvis du drømmer om en gibson, kan du kjøpe en gibson les paul studio. Jeg kjøpte en i fargen ebony (m. hardcase, to strengesett og rem) for 5000,- Helt strøken :)

Hvis du venter lenge nok, har du sikkert nok penger til å kjøpe en Gibson :P

Men da må du kjøpe brukt, men det er ikke noe problem.

Du får jo kanskje solgt den for det samme du kjøpte den for :)

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.