Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Traditional vs Traditional Pro


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har Konfirmasjon 4 september i år, så tenkte at jeg skulle kjøpe meg en Gibson Les Paul (Mest sannsynlig bestille fra USA).

Har sett på Tradisional modellene, og lurer på hva annet en finishen som er annerledes med Traditional og Traditional Pro :)

Takker for alle svar.

Mvh GitarMarius

Endret av GitarMarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig er forskjellen at Pro'en har 60's hals og coil-split, men den 'vanlige' har 50's halsprofil og mangler coil-split. Sikkert noen andre forkjeller også, men de husker jeg ikke.

Edit: Forskjellige stemmekruer også. Traditional har 'Tone Pros Kluson Style Green Keys', mens Traditional Pro har 'Grover Locking Keystone'.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traditional pro har Grover locking tuners, Burstbucker 3 og '57 Classic pickups med coilsplit, chambering og en litt slankere '60s hals. Har vel også plain-tops, etter det jeg har sett.

Traditionale har tonepros vintage style Klusons, '57 Classic pickups, ikke chambering, men "huller",tjukkere '50s hals og flammelønn topper.

Sikkert flere forskjeller også.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaduhaddeskrevetdetjaokunnskyldda :ninja:

Ikke bare jeg, men Mortius før meg også. :) Man kan, og bør kanskje, lese hele tråden før man poster. I hvert fall så lenge tråden ikke er veldig lang. ;)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.