Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

solo i erlendB backing


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.youtube.com/watch?v=wyb2j3TwFD4

kritikk og positive tilbakemeldinger mottas med takk!

Fra 0:22 og utover låter det bra. Med bra bendinger og god vibrato. Begynnelsen likte jeg ikke så godt. Men det går kanskje mer på smak. Hørt på begynnelsen mange ganger nå men jeg synes ikke det låter så tøft.(sry)

Men jeg liker lyden du får i gitaren din. Med bedre opptaksutsyr tror jeg du hadde fått en enda finere lyd. Tror nok du høres bedre ut enn denne videoen får fram. Du har en rund tone som jeg liker.

Jeg savner litt lengre soloer fra deg jeg. Ikke lett å få et inntrykk når det så kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger og backingtracket!

Jeg og :D

Feit spilling! Likte godt at du dreit i den ene arpeggioen du har brukt over frygian! Starten synes jeg er litt rar, men det tar seg opp etterhvert. Synes du gjør noen rare greier med bending - som du har gjort i de andre videoene og - som høres rart ut. Du spiller litt staccato etter bends.. Jeg synes det låter litt rart, subjektivt, selvfølgelig! Tona er fin, men synes det mangler litt diskant. Ellers ingenting å utsette på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er veldig bra spilt. Jeg synes ikke det er spesielt stakkato (men det er klart at på seg selv kjenner man andre, og jeg er jo mye dårligere og mye mer stakkato enn dette).

Litt kort, når man lytter rekker man liksom ikke å komme inn i stemningen i soloen før den er over.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er veldig bra spilt. Jeg synes ikke det er spesielt stakkato (men det er klart at på seg selv kjenner man andre, og jeg er jo mye dårligere og mye mer stakkato enn dette).

Litt kort, når man lytter rekker man liksom ikke å komme inn i stemningen i soloen før den er over.

staccatto betyr ikke dårlig, det er det motsatte av legato og betyr noe ala "hardt og oppdelt", mens legato er mykt og sammensatt.

det erlend peker til her er alternate pickinga regner jeg med...

takk for kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

staccatto betyr ikke dårlig, det er det motsatte av legato og betyr noe ala "hardt og oppdelt", mens legato er mykt og sammensatt.

det erlend peker til her er alternate pickinga regner jeg med...

takk for kompliment!

Generelt er stakkato er dårlig dersom hensikten er en mer flytende sound (legato), uten at jeg sier noe konkret om din solo, altså. Jeg personlig synes ikke soloen din låter rart, og heller ikke spesielt stakkato, som sagt. Jeg synes den er spennende, ser noen synes den er litt "tilfeldig", og det er vel her jeg mener at den er litt kort. Du har bygget opp mange ulike fraser, og gjentar få av dem. Dermed får man ikke noe tema i soloen. Om du hadde fortsatt og gjentatt og bygget på små variasjoner over riff og fraseringer du har tidligere i soloen, så vil den også oppfattes som mindre tilfeldig. Men det er jo mulig at du går for en litt avantgardisk tilnærming til soloen...

Når jeg sikter til min egen spilling, så er den stakkato nesten uansett. Trolig fordi jeg har litt lite fleksibilitet og styrke i ringfinger og pekefinger og dermed plukker mer med plekteret enn det korrekte når man vil ha flyt i solospillet.

Kjører du på ganske lett strengesett og lav action på setup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikt gjerne til noe konkret, så kan jeg prøve å lære av det. Takk for innspill!

Helt konkret syntes jeg melodien i det første teamet er litt for enkel, det blir akkurat litt for forutsigbart og jeg mistenker at du har mer å gå på. Spillinga på midten og slutten er fet, men avslutninga blir litt for oppstykket for meg. Når du drar igang på 29 så syntes jeg det hadde vært fetere om du bare hadde avslutta med bare en greie frrrr frrrr frrr frrrr frrrrr frrrr frrrr frrrr frrrr E.

Som Sarge sier på så korte soloer rekker man jo nesten ingen ting. Da blir det eksta viktig å ikke "ville" for mye. EVH er genial på korte soloer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konkret syntes jeg melodien i det første teamet er litt for enkel, det blir akkurat litt for forutsigbart og jeg mistenker at du har mer å gå på. Spillinga på midten og slutten er fet, men avslutninga blir litt for oppstykket for meg. Når du drar igang på 29 så syntes jeg det hadde vært fetere om du bare hadde avslutta med bare en greie frrrr frrrr frrr frrrr frrrrr frrrr frrrr frrrr frrrr E.

Som Sarge sier på så korte soloer rekker man jo nesten ingen ting. Da blir det eksta viktig å ikke "ville" for mye. EVH er genial på korte soloer.

Hmmm...

Mulig jeg er litt n00b, men hva menes med "Når du drar i gang på 29..." og "EVH"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.